برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات تیم پرسپولیس روز گذشته در حالی تولد 63 سالگی اش را جشن گرفت که شاگردانش با پیروزی دقایق پایانی برابر الوحده امارات بهترین کادوی تولدش را به او هدیه دادند، برانکو در تاریخ 28 فوریه 1954 و در روستایی در شمال کرواسی به دنیا آمد، او سابقه مربیگری در تیم ملی ایران و باشگاه دیناموزاگرب را نیز در کارنامه دارد.

برانکو در مدت هفت سال حضورش در ایران توانست با تیم ملی فوتبال امید کشورمان به مقام قهرمانی بازی های آسیایی سال 2002 دست پیدا کند، وی  همچنین هدایت تیم ملی بزرگسالان ایران را در جام جهانی 2006 آلمان برعهده داشت.سرمربی کروات پرسپولیس در بازگشت مجدد خود به ایران و از فروردین 94 تاکنون هدایت سرخپوشان را بر عهده گرفته است.

درست یک روز پس از تولد برانکو، کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی نیز تولد 64 سالگی اش را جشن می گیرد، وی متولد 1 مارس 1953 در کشور موزامبیک است. کی روش که سابقه مربیگری در تیم ملی پرتغال و تیم های منچستریونایتد و رئال مادرید را در کارنامه دارد از 15 فروردین 1390 تاکنون هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفته است.


این دو مربی خارجی فوتبال ایران در هفته های اخیر با مصاحبه ها و بیانیه هایشان علیه یکدیگر به خوبی از خجالت هم در آمده اند، ماجرا از آنجا آغاز شد که برانکو از برگزاری اردوی تیم ملی در امارات انتقاد کرد و این اردو را بی فایده دانست، کی روش نیز در واکنش به صحبت های او بازیکنان ملی پوش پرسپولیس را از اردو کنار گذاشت.

عصبانیت کی روش از صحبت های برانکو ایوانکوویچ تاکنون تمامی نداشته است، سرمربی پرتغالی تیم ملی ابتدا برانکو را "خائن" نامید، سپس در بیانیه ای با طعنه به سرمربی پرسپولیس گفت: اگر با مارها بگردید می خزید و سم تف می کنید! برانکو نیز که قصد داشت در بازی استقلال و السد به ورزشگاه آزادی برود و آن دیدار را از نزدیک تماشا کند وقتی متوجه شد کی روش هم در ورزشگاه حضور خواهد داشت اعلام کرد که ترجیح می دهد بازی را از منزل خود تماشا کند و با سرمربی تیم ملی روبرو نشود.

البته در روزهای اخیر برانکو در مصاحبه هایش برای آشتی با کی روش چراغ سبز نشان داده و کی روش نیز به مسئولان فدراسیون اعلام کرد که از تصمیم خود مبنی بر عدم دعوت از بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی منصرف شده و قصد دارد از چند بازیکن این تیم برای حضور در اردوی آینده تیم ملی دعوت کند. امیدواریم همزمان با تولد این دو مربی خارجی فوتبال ایران، اختلاف آنان به طور کامل حل شود تا بازیکنان پرسپولیس نیز بتوانند به تیم ملی کشورمان خدمت کنند.