جواد خیابانی از راه‌های مختلفی دارد به سازمان صدا و سیما اعلام بازنشستگی می‌کند؛ یا حداقل برخلاف خواسته خودش، هر روز دارد با  رفتارها و عملکردش به مرز بازنشستگی نزدیک می‌شود؛ اما گویا سازمانی‌ها دل جدایی این گزارشگر قدیمی را ندارند و به هر طریقی که شده او را هر هفته برای گزارش فوتبال به ساختمان جام‌جم می‌کشانند.

 

حتی اگر آقا جواد در ماشین شخصی، در کمال آرامش خوابیده باشد. خیابانی هم دل کندن از فوتبال را یاد نگرفته و گویا این ما هستیم که همچنان باید برای شنیدن گزارش‌های او آمادگی داشته باشیم. حتی اگر صدایش خواب آلود باشد. حتی اگر دقایق ابتدایی بازی را در اتومبیلش خواب باشد و ما با موزیک، لیورپول-لستر را تماشا کنیم؛ او به یک باره می‌آید و با یک عذرخواهی و قطع موزیک شنیدنی، گزارش بازی را در اختیار می‌گیرد.

 

6 دقیقه ابتدایی بازی با موزیک روی آنتن شبکه ورزش رفته بود. بعد یک نفر آمد و به جای خیابانی گزارش بازی را در اختیار گرفت. دقیقه 11 بود که گزارشگر پرحاشیه و البته انتقادپذیر صدا و سیما، سراسیمه با یک عذرخواهی کار گزارش را در دست گرفت و از خواب ماندنش در اتومبیل گفت.

 

گویا خواب ماندن خیابانی فقط مختص به دقایق قبل از بازی نبوده. لی میسون که در ابتدا داور بازی لیورپول - لستر بوده، دو روز قبل تغییر کرده و قضاوت بازی به مایکل اولیور سپرده شده. اما خیابانی هنوز از این ماجرا خبر ندارد و طبق اطلاعات گذشته‌اش در حال گزارش بازی است.

 

به همین سادگی، بی‌خیالی از گزارش یک بازی حساس لیگ جزیره توجیه می‌شود و فردا، دوباره بازی‌ای وجود دارد که آقای گزارشگر برای آن به جام‌جم بیاید. و باز این بینندگان هستند که باید صدای کسل، بی‌هیجان و بی‌قرار خواب خیابانی را روی یک بازی مهیج بشنوند. اگر دوباره در آخرین شب‌های زمستان خواب نماند.