خداداد عزیزی بعد از مدت ها دوری از فوتبال به خاطر تیم شهرش بار دیگر برگشت؛ او هدایت سیاه جامگان را برعهده گرفت که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کرد و می کند. باشگاه مشهدی چند ماهی زیر نظر خداداد کارش را جلو برد اما در نهایت به نتایج خوبی نرسید و خداداد هم خسته از مسائل پیش آمده، عزمش را برای جدایی جزم کرد.

خداداد عزیزی  درباره فعالیت چند ماهه اش در سیاه جامگان صحبت هایی را انجام داده که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

می خواستم همه بدبختی ها را تحمل کنم

من با بدبختی و مصیبت در سیاه جامگان کار کردم؛ سعی داشتم همه چیز را تحمل کنم و چیزی نگویم تا حرف در بیاید "خداداد تحت فشار کم می آورد و می گذارد و می رود". مشکلات بسیار اذیتم می کرد. از نوع فوتبالی که تیم بازی می کرد، راضی بودم و خداوکیلی به جز بازی با ذوب آهن و پرسپولیس در سایر مسابقات لایق باخت و مساوی نبودیم. بازیکنان ما برای تیم، مربیان و رفقایشان جان می دادند و از نظر فنی به اکبر میثاقیان اطمینان می دهم این تیم خوب است اما مشکلات باید حل شود.

بازیکن عکس چشم مادرش را برایم فرستاد

بازیکن من عکس مادرش که چشمش را عمل کرده برای من می فرستد و می گوید پول بیمارستان را ندارم. من چه باید بکنم؟ بقیه نزد مهدی هاشمی نسب می رفتند و می گفتند پول ندارند. این بچه ها گناه دارند. اسیر که نیستند. مصطفی احمدی یکی از متعصب ترین بازیکنان این تیم است. او از کردستان آمده تا برای خانواده اش پول ببرد. اینها چه تقصیری دارند؟

14 روز در سالن تمرین کردیم

ما در بحث امکانات هم ضعیف بودیم. زمین تمرین که اولین خواسته یک مربی است را نداشتیم. ما 14 روز قبل از بازی با تراکتورسازی در سالن بودیم و فقط 3 روز در چمن مصنوعی تمرین کردیم. مگر تیم ما سالنی است که بتوانیم در سالن کار کنیم؟ در نهایت هم خودم آن 3 روز چمن مصنوعی را گرفتم. من مشاور برادران، رییس هیات فوتبال خراسان هستم و او رفیق خوبم است. از برادران خواهش کردم به ما زمین بدهد و آن بنده خدا نیز قبول کرد. چند کارگر گرفت و پول داد تا برف ها را پارو کنند و زمین را به ما بدهند.

آقایان به من زنگ نمی زدند

واقعا از اینکه بار دیگر در انتخاب تیمم اشتباه کردم، متاسفم. من پشیمانم که به سیاه جامگان رفتم. آقایان عباسی از دوره ای که در لیگ دسته دوم با هم اختلاف خوردیم، به من زنگ هم نمی زدند و اگر طرفداران ابومسلم به سراغم نمی آمدند و خواهش نمی کردند که این تیم ابومسلم است و کمک کن، هرگز به سیاه جامگان نمی رفتم. با این حال من شرط کردم که ابتدا 20 درصد پول بدهند و نیم فصل 30 درصد پرداخت شود که نشد. 

دوباره اشتباه کردم

من برای خودم پولی نمی خواستم و فسخ قراردادم هم بدون پول بودم اما می خواستم بازیکنان پولشان را بگیرند. پولشان برای خودشان ولی بازیکن به پول نیاز دارد. من بار دیگر اشتباه کردم، مطمئن هستم اشتباه کردم که به سیاه جامگان رفتم.

خداوند از حق الناس نمی گذرد

چیزی که مهم است خواسته های مردم درباره این تیم برآورده نشده است. می گویند خداوند از حق خودش می گذرد اما از حق الناس نمی گذرد. خیلی ها در این مورد مشکل دارند. من می دانم رضا مهاجری از دوره ای که خودش تیم را به لیگ برتر آورد، 300 میلیون تومان طلبکار است و نتوانسته پولش را بگیرد. من ادعایی ندارم، تیمم خوب بازی کرد، این را می توانید از مربیانی که جلوی ما بازی کردند، بپرسید اما بدشانس بودیم. ضمن اینکه مشکلات تاثیرگذار بود.

خدا پدر و مادر بازیکنان را بیامرزد

بازیکنان سیاه جامگان وقتی می دیدند تیمی که 50 درصد پول گرفته و اعتصاب می کند، چه حالی به آنها دست می داد؟ خدا پدر و مادر اینها را بیامرزد که بدون پول یک روز تمرین را تعطیل نکردند. نه کم کاری کردند و نه کم فروشی. 

بازیکنان معرفت را در حقم ادا کردند

مشکلاتی که در بیرون تیم وجود دارد، به داخل درز می کند. دیگر با من بمیرم و تو بمیری و مرگ من نمی شود از بازیکن بازی گرفت. تا همین جا هم این جوان ها عالی بودند. از باتجربه های تیم مثل بادامکی، میداودی، میثم حسینی، خانزاده و... هم تشکر می کنم که زحمت کشیدند. حتی حمید علی عسگری و ایوب کلانتری که نیم فصل جدا شدند. این بچه ها معرفت را در حق خداداد به طور کامل ادا کردند.

حضور در تمرین با مترو و اتوبوس!

بازیکنان سیاه جامگان هرگز سر ساعت مقرر به تمرین نمی رسیدند. هرکس هر ساعتی دلش می خواست می آمد. می پرسیدیم چرا؟ یکی می گفت سرویس نیامده، یکی می گفت با مترو آمدم، آن یکی می گفت پول آژانس نداشتم و یکی هم بحث ترافیک اتوبوس را مطرح می کرد. 

رستوران به بچه ها ناهار نمی داد

یک روز مهدی هاشمی نسب ساعت 4 عصر به من زنگ زد و گفت خواهش می کنم به مدیران باشگاه بگو چرا تا الان برای بچه ها ناهار نیاوردند؟! آمار گرفتم فهمیدم که آقایان پول رستوران را ندادند و آنها هم دیگر غذا ندادند. این مشکلات خنده دار است. من که نباید پیگیر ناهار بازیکنانم باشم.

به همه جا بدهکار هستند

در ماجراهای زمین تمرین یک روز ما به 3 جا سر زدیم. زمین تمرین اصلی مان را به خاطر مشکل مالی به ما ندادند، جای دیگری رفتیم و سپس زمین تمرین سوم را توانستیم بگیریم. آقایان به همه جا بدهکار هستند و اینها جالب نیست. 

حرف مسئولان مشهد منطقی است

مسئولان شهری مشهد درباره کمک نکردن به سیاه جامگان استدلالی دارند که هم منطقی است و هم به ضرر فوتبال مشهد. آنها می گویند تیم خصوصی است و دلیل ندارد ارگان دولتی به آنها پول بدهد. حرفشان این است وقتی شهرت و مصاحبه و تصمیمات برای آنها است، پس پولشان هم خودشان باید جور کنند. می گویند مگر در تصمیمات از ما مشورت می خواهند که ما کمک مالی انجام دهیم؟ این حرف منطقی است اما به ضرر فوتبال مشهد است. این تیم خصوصی بالاخره برای شهر مشهد است . حالا پول نمی دهند، کمک کنند. شهرداری مشهد این کار را کرد و زمین تمرین و برخی امکانات دیگر در اختیار ما قرار داد. 

مگر به کارگر ساختمانی پول می دهید؟

قبل از بازی با تراکتورسازی آقایان 100 میلیون تومان پول داخل رختکن آوردند تا بین بچه ها تقسیم کنند. من اصلا داخل رختکن نرفتم چون می دانستم دعوا می شود. می خواستند به هر بازیکن 3، 4 میلیون تومان بدهند. واقعا ارزش بازیکن لیگ برتری این است؟ گفته بودند شب عید است فعلا این پول را داشته باشید! مگر به کارگر ساختمانی پول می دهید؟

ماجرای هتل آپارتمان قم

قبل از بازی با صبای قم به عباسی گفتم این بازی مهم است و دو روز قبل برویم. اول به تهران می رویم و صبح بازی با اتوبوس به قم می رویم. اول قبول کردند و بعدا گفتند پول نداریم. گفتم حداقل یک هتل خوب در قم رزرو کنید. رفتیم و دیدید یک هتل آپارتمان بر خیابان شلوغ و نزدیک حرم حضرت معصومه گرفته اند. جایی که نه غذای درست و حسابی داشت و بازیکنان هم ازبس سروصدا داشت، نمی توانستند استراحت خوبی داشته باشند. 

مورینیو هم در این تیم موفق نمی شود

این ها همه مشکلات تیم ما نبود؛ هزار و یکجور مشکل داشتیم که من دیگر خسته شدم و رفتم. مشکلات در این باشگاه فوران می کند. من امیدوارم پول بیاید و مشکلات حل شود. شاید با رفتن من این اتفاق بیفتد. من رفتم تا بچه هایی که معرفت را در حقم تمام کردند، پول بگیرند اما اگر پول نیاید، این تیم هرگز موفق نمی شود. میثاقیان مربی و استاد من بوده و برایش احترام قائلم اما این تیم با شرایط کنونی با  مورینیو هم موفق نمی شود. چطور می شود 8 هفته به پایان مانده یک تیم فقط 20 درصد پرداختی داشته باشد؟