حسین ساوه‌شمشکی درباره کسب عنوان پنجمی در بازی‌های زمستانی ساپورو، اظهار داشت: من امسال از ناحیه زانوی چپ مصدومیت داشتم و 3-4 ماه پیش عمل کردم. به همین دلیل نتوانستم خودم را آماده کنم. تا برای این مسابقات آماده شوم زمان لازم بود.

وی افزود: تقریبا شهریورماه پایم را عمل کردم و طبق صحبتی که با پزشکم داشتم قرار بود از اواسط بهمن‌ماه اسکی را شروع کنم. شرکت در مسابقات داخلی و مسابقاتی که حکم انتخابی برایمان داشت، باعث شد مصدومیتم تشدید شود به همین دلیل بعد از یکی دو روز تمرین مجبور بودم به فیزیوتراپی بروم.

* آمادگی‌ام برای بازی‌های آسیایی پایین بود

ملی‌پوش اسکی ایران با بیان اینکه امسال برای شرکت در مسابقات مارپیچ بزرگ 6 روز تمرین کرده، خاطرنشان کرد: برای مسابقات مارپیچ کوچک 13 تا 15 روز تمرین کردم و از این بین 6 روز مسابقه انتخابی دادم. آمادگی خودم قطعا پایین‌تر بود اما تمرین نکردن در سالهای گذشته روی تمرینات ما تاثیرگذار بود.

ساوه‌شمشکی یادآور شد: تلاش کردیم مشکلات فدراسیون ما را از کارهایمان عقب نیندازد، اما نرفتن به مسابقات و عدم برگزاری تمرینات منظم به ما ضربه زد. من با همه حریفانم قبلا مسابقه داده بودم. ورزشکاری که قهرمان شد، 17 سال پیش با من رقابت کرده بود و او اول شد و من سوم. کره‌ای‌ها میزبانی المپیک 2018 را دارند و روی ورزش‌های زمستانی خوب کار کرده‌اند.

* با این شکل تمرین نمی‌توانیم نتایج قبل را تکرار کنیم

وی همچنین با اشاره به فعالیت کشورهای آسیایی در ورزش‌های زمستانی، عنوان کرد: ما دو فصل قبل که به مسابقات قهرمانی آسیا رفتیم 10 تیم از کره با سنین مختلف تمرین می‌کردند. کشورهای آسیایی روی اسکی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و اگر ما بخواهیم با این شکل تمرین کنیم نمی‌توانیم نتایج گذشته را تکرار کنیم.

کاپیتان تیم ملی ایران همچنین با بیان اینکه لازم است مسئولان ورزش کشور از اسکی حمایت کنند، تصریح کرد: از وقتی رئیس فدراسیون تغییر کرد شرایط اردوها بهتر شد، اما رئیس فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند. مدیران ارشد کشور باید حمیت کنند. ما بارها زمانی که مسئولان به اردوها آمدند گفتیم که به حمایت قوی نیاز داریم. 2 سال واقعا اسکی آسیب دید، اما اینکه وعده داده شود هر وقت مدال آوردید حمایت می‌کنیم، نمی‌شود. ما دو سال قبل مدال داشتیم، اما حمایتی از وزارت و کمیته ندیدیم. فدراسیون ما از نظر مالی شرایط خوبی ندارد. از طرفی مشکلاتی در 2 سال گذشته برای ما ایجاد شده که باید 100 برابر کار کنیم تا بتوانیم به شرایط گذشته برگردیم.

* تمام همت افشارزاده و سعیدلو این بود که با 1200 دلار وسایل خریدم

ساوه‌شمشکی در ادامه مصاحبه‌اش با فارس، به صحبت‌هایش در مجمع عمومی فدراسیون اشاره کرد و گفت: من در مجمع سالیانه فدراسیون به سجادی گفتم از سال 2010 که قرار بود المپیک برویم آقای سعیدلو وعده داد، اما بعد گفتند چون می‌خواهید به المپیک بروید وظیفه کمیته است که به شما لباس بدهد و از افشارزاده کمک بگیرید. خلاصه کمک سعیدلو و افشارزاده این بود که من یک شب قبل از مسابقه با 1200 دلار کانادا 50 کیلومتر رفتم، وسایل اسکی خریدم تا بتوانم در مسابقات شرکت کنم.

* گودرزی گفته بود به جای سرخابی‌ها روی فدراسیون‌های ملی هزینه می‌کند

ملی‌پوش اسکی ایران با انتقاد از وعده‌های عملی نشده، اظهار داشت: حتی برای المپیک سوچی زمانی که پیش گودرزی وزیر ورزش رفتیم، او گفت نگاه من با مدیران قبلی متفاوت است و قرار است کاری کنم تا فدراسیون‌ها در مضیقه نباشند به خاطر اینکه هزینه هنگفتی برای استقلال و پرسپولیس می‌شود. ما نباید روی این دو باشگاه هزینه کنیم و تمرکز ما روی فدراسیون‌های ملی باید باشد. اما دیدم در مجمع هیات‌ها برای گرفتن 2-3 میلیون بحث می‌کنند و بودجه فدراسیون یک میلیارد و 200-300 میلیون تومان است که با بازیکن درجه 2 استقلال و پرسپولیس برابری می‌کند.