اسماعیل حسن‌زاده، رئیس  کمیته انضباطی فدراسیون فوتبالب گفت‌: برخی از اعضای کادر فنی تیم‌ها و حتی بازیکنان در مصاحبه‌های خبری قبل و بعد از مسابقه مطالبی را بیان می‌کنند که خلاف مقررات است. در این زمینه در هفته‌های گذشته چند رای صادر کرده‌ایم، مجددا به همه مسئولان تیم‌ها، باشگاهها، بازیکنان و عوامل اجرایی اعلام می‌کنیم که اگر نقطه نظری در خصوص مقامات برگزار کننده مسابقه یا تیم داوری دارند، می‌توانند مطابق مقررات و با مکاتبه رسمی توسط مقامات باشگاه اقدام کنند.

وی ادامه داد: طرح مطالبی که بر خلاف آیین نامه انضباطی بوده و موجب اهانت به دیگران یا تشویش اذهان عمومی است، جدا خودداری کنند. مطمئنا اگر از این به بعد پرونده‌های مشابهی در خصوص اینگونه رفتارها مطرح شود، کمیته انضباطی به نحو مقتضی متخلفان را تنبیه خواهد کرد.

حسن‌زاده ادامه داد: اگر چه از مجموع عملکرد برگزار کنندگان مسابقات در تمامی لیگ‌های کشور راضی هستیم و آنها با تمام توان خود تلاش می‌کنند که مسابقات را به نحو احسن برگزار کنند، اما از برخی داوران و ناظرین فدراسیون درخواست داریم که به طور کامل گزارش‌های مربوط به یک بازی را در اختیارمان بگذارند. در مواردی مشاهده شده است که در متن گزارش مقامات رسمی مسابقه(داور- ناظر) موارد به صورت کامل اعلام نشده و بخشی از اتفاقات و حوادث مهم مسابقه فراموش شده است و یا داور مسابقه در انعکاس اتفاقات انضباطی همه موارد را یادداشت نکرده است. مثلا در مسابقه تراکتورسازی تبریز و ماشین سازی تبریز، گزارش مقامات رسمی فقط مربوط به رفتار تماشاگران بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال در خصوص نوع رفتار غیر ورزشی مهدی کیانی- بازیکن تراکتورسازی تبریز هیچ مطلبی در گزارش داور نبوده است و پس از گذشت چند روز، دپارتمان داوری گزارش تکمیلی را ارسال کرده است. به نحوی که پس از صدور رای اولیه و ابلاغ آن، کمیته انضباطی مجبور شد برای رفتار این بازیکن رای جدیدی را نسبت به عملکردش صادر کند و مواردی از این قبیل وجود دارد که گاهی به دلیل فشردگی مسابقات و مشکلات دیگر پیش می‌آید.

رئیس کمیته انضباطی تاکید کرد: امیدواریم همکاران ما در کمیته برگزاری مسابقات و داوران زحمت‌کش در انعکاس مسائل انضباطی در کمترین فرصت زمان به نحوی گزارش دهند که موجب تضییع حق دیگران نشود. ضمن اینکه در خصوص پرونده‌هایی که راجع به مطالبات افراد از باشگاه‌ها است، معمولا شروع رسیدگی منوط به پرداخت هزینه دادرسی و نیز تحویل مستندات از جمله قرارداد فی مابین بازیکن با باشگاه است. مثلا دادخواست مطالبات برخی از طلبکاران از باشگاه نفت که ناقص ارائه شده است، در کمیته انضباطی ثبت شده و علیرغم اعلام مکرر فقط در چند مورد رفع نقص به عمل آمده است. ولی دادخواهی توسلی، خانبان، خرمگاه، منصوریان، چینی و مصطفوی ناقص بوده که باید دراولین فرصت ممکن هم هزینه دادرسی را واریز کنند و هم نسخه‌ای از قرارداد خود را نفت را ارائه دهند. البته برخی از پرونده‌های مربوط به باشگاه نفت در مرحله رسیدگی و برخی منتهی به رای شده است.

وی گفت‌: تجدید نظر خواهی ویژه باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال برای کاپیتان‌های تنبیه شده خود در شهرآورد ۸۴، با حضور اعضای انضباطی بررسی شد که رای مقتضی صادر و به زودی ابلاغ می‌شود.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه درباره دیدار قشقایی و زاگرس یاسوج گفت: درباره اتفاقات رخ داده در این دیدار دو نشست برگزار و از دپارتمان داوری خواسته شد تا گزارش تکمیلی را در این خصوص ارائه کنند. فعلا برای هر دو تیم و عاملان رفتارهای غیر ورزشی این مسابقه دستور موقت صادر شده است.

وی گفت‌: در لیگ‌های دسته اول و دوم نیز به افرادی که سابقه تخلفات انضباطی دارند تذکر می‌دهیم که مرتکب رفتارهای غیر ورزشی نشوند چرا که در صورت تکرار، تنبیهات شدیدتری با توجه به حساسیت مسابقات اعمال می‌شود. محروم کردن تماشاگران در لیگ‌های پایین‌تر که بیشتر تماشاگران شهرستانهای کوچک مشتاق هستند، خواسته قلبی ما نیست. گاهی اوقات مجبوریم چراکه تنبیهات سبک‌تر کارساز نبوده است.

حسن زاده در پایان گفت: قوانین انضباطی فیفا هدایت تماشاگران در ورزشگاه را بر عهده تیم‌های منتسب به آن تماشاگران گذاشته و هرگونه تخلف از جانب آنها به حضور تیم محبوبشان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در حالی حسن‌زاده از اعلام فرجام‌خواهی محرومیت رحمتی و جلال حسینی خبر داده که کاپیتان پرسپولیس یک جلسه محرومیتش را در دیدار برابر سپاهان پشت سر گذاشته است.