چهل و پنجمین دوره رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد با حضور هشت تیم برتر جهان در سالن سه هزار نفری امام خمینی کرمانشاه آغاز شد که در اولین دیدارها ایران ۸ بر صفر از سد ترکیه گذشت و آذربایجان با نتیجه ۴ بر ۴ (امتیاز فنی ۳۲ بر ۲۹) روسیه را پشت سر گذاشت.

- تماشاگران از صبح زود پشت درهای سالن مسابقات تجمع کرده بودند اما مشخص نبود چرا اجازه حضور آنها در سالن مسابقه داده نمی شد. تقریبا ۲-۳ مبارزه از کشتی ایران و ترکیه گذشته بود که اجازه حضور در سالن داده شد و تمام صندلی های سالن را پر کردند.

- جامبولات تدیف سرمربی نامدار روسیه به همراه این تیم به ایران نیامده است. تدیف که تیم دومش را به ایران فرستاده، احتمالا پیش بینی شکست تیمش را می کرده که حاضر نشده به ایران بیاید.حاجی مراد ماگومداف قهرمان سابق وزن ۸۴ کیلوگرم جهان در غیاب تدیف تیم روسیه را هدایت می کرد.

- در زمان ورود تیم آمریکا به روی تشک برای انجام مراسم معارفه دیدار با گرجستان، تمامی تماشاگران با شور و هیجان زیادی جردن باروز قهرمان سرشناس آمریکایی را تشویق کردند و او نیز برای تماشاگران دست تکان می داد. سایر کشتی گیران آمریکایی نیز از محبوبیت باروز تعجب کرده بودند و لبخند می زدند.

- حسن یزدانی قهرمان وزن ۷۴ کیلوگرم المپیک که در یک وزن بالاتر مسابقه می دهد، محبوبیت عجیبی بین تماشاگران دارد و با حضور او بر روی تشک شور و هیجان خاصی در سالن ایجاد می شود. یزدانی هم که به یک وزن بالاتر آمده، با کشتی های دیدنی اش جواب تشویق ها را به خوبی داد.