مهاجم شایسته تیم ملی ایران بدشانس بود که در شب هت تریکش مقابل تیم مطرح PSV آیندهوون دو گل دقایق ۸۹ و۹۰ مدافع مکزیکی حریف دست هیرنفین را از امتیاز خالی گذاشت. با این حال زدن سه گل به بهترین خط دفاعی حال حاضر فوتبال هلند سبب شد تا نام رضا قوچان نژاد به صدر جدول مردان گل فوتبال سرزمین گلها برسد.

 

رضا قوچان نژاد را باید بی تردید بهترین بازیکن هفته نوزدهم لیگ برتر هلند دانست. مهاجم تیم ملی ایران با زدن سه گل به بهترین خط دفاعی حال حاضر فوتبال هلند در دقایق ۵۴،۵و۸۰ بلای جان مدافعان تیمی شد که با هدایت فیلیپ کوکو ستاره اسبق تیم ملی هلند روی پله سوم جدول ایستاده است.

در واقع ارزش کار گوچی فونبال ایران وقتی پررنگ تر به چشم می آید که بدانیم این نخستین بار است یک ایرانی در این سطح از فوتبال اروپا موفق به هت تریک و رسیدن به صدر جدول مردان گل شده است.

هت تریک جواب می داد گوچی ۱۳ امتیازی می شد

شب گذشته گوچی بدشانس بود که هکتور مورنو مدافع پیش تاخته PSV در دقیقه ۹۰ گل برتری میزبان را به ثمر رساند. در واقع پیش از این گلهای رضا مستقیما ۱۰ امتیاز برای هیرنفین به ارمغان آورده بود.

به عبارت ساده تر امروز هیرنفین ۳۲ امتیازی حضورش روی پله چهارم لیگ برتر هلند را بی هیچ شک و تردیدی مدیون شماره ۹ ایرانی اش در پیشانی خط حمله است.

شب گذشته خط دفاعی پی اس وی ۳ گل از رضا قوچان نژاد دریافت کرد آن هم در شرایطی که پیش از این طی ۱۸ بازی تنها ۸ گل دریافت کرده بود.

 
 

اشک گلر تیم ملی هلند درآمد

در دیدار PSV برابر هیرنفین گلر ملی پوش میزبان یعنی ژرون زوته برای شانزدهمین بار در ترکیب اصلی تیم فیلیپ کوکو قرار گرفت تا بلکه پیش چشم هواداران خودی نهمین کلین شیت فصل خود را انجام دهد. ژرون پیش از این طی ۱۵ بازی و ۱۳۵۰ دقیقه تنها ۷ گل خورده بود.

 
با این حال گوچی فوتبال ایران در عرض دقایق ۵ تا ۸۰ یعنی تنها ۷۵ دقیقه ۳ گل به این گلر ملی پوش زد. دروازه بانی ۲۶ ساله که همین چند ماه پیش یکی از خوبهای هلند برای تقابل با تیم ملی سوئد - در رقابتهای انتخابی جام جهانی روسیه - بود.

نکته قابل توجه دیگر اینکه PSV در فصل جاری هرگز از تیمی ۲ گل هم دریافت نکرده بود چه رسد به خوردن ۳ گل در ۷۵ دقیقه آن هم از یک بازیکن.

گوچی آقای گل

رضا قوچان نژاد با سه گلی که وارد دروازه PSV کرد ۱۲ گله شد تا همراه با نیکولای یورگنسن دانمارکی در صدر جدول مردان گل لیگ برتر هلند قرار بگیرد. مهاجم ۲۶ ساله فاینورد البته که بیشتر از گوچی شانس بازی برای تیمش را داشته است. این بازیکن سابقه بازی در لورکوزن و کایزسلاترن را دارد با این حال هیچ بعید نیست گوچی فوتبال ایران در ادامه رقابتها از او پیشی بگیرد و مدعی جدی کسب عنوام آقای گلی رقابتها باقی بماند.

قوچان نژاد با توجه به سوابق موجود بهترین فصل فوتبالی خود را پشت سر می گذارد. به گواهی آمار گوچی پیش از این در دو فصل عملکردی متمایز در گلزنی داشته است.

 

مجله فوتبال اینترنشنال که معتبرترین رسانه فوتبال هلند است رضا قوچان‌نژاد را به عنوان بهترین بازیکن هفته نوزدهم اردویژه انتخاب کرد. 

 

رضا یک مرتبه در فصل ۱۱-۲۰۱۰ لیگ دسته اول هلند برای تیم کامبور طی ۲۴ بازی ۱۳ گل زد تا هفت سال پیش، سیزدهمین گلزن لیگ دسته اول هلند شود. آن هم در شرایطی که کامبور در رقابتهای مذکور پنجم شد.

گوچی یک بار دیگر با تیم سینت ترویدن در لیگ برتر بلژیک تجربه زدن بیش از ۱۰ گل را پشت سر گذاشت. در فصل ۱۲- ۲۰۱۱ مسابقات مذکور گوچی موفق شد طی ۲۳ بازی و ۱۸۶۰ دقیقه برای ترویدنی ها ۱۱ گل بزند. در فصل یاد شده رضا روی پله ششم گلزنان برتر ایستاد با این حال سینت ترویدن با آخر شدن در جدول به دسته پایین تر سقوط کرد.

و در فصل جاری رقابتهای لیگ برتر هلند یک رضا قوچان نژاد آماده و البته باتجربه به شرایطی رسیده که از فصل های پر گل و خوب گذشته اش هم بسیار بهتر عمل کرده است.

آیا باید در ادامه رقابتهای لیگ برتر فوتبال هلند، انتظار ثبت یک عملکرد فوق العاده را از مهاجم شایسته ایرانی کشید؟

 

 

 

جدول زمانبندی شده گلهای این فصل قوچان نژاد آقاگ گل فعلی لیگ برتر هلند برای تیم هیرنفین

هفته

شماره گل

دقیقه

نتیجه

امتیازآوری گلها

نکته

دوم

۱

۶۹

هیرنفین۲-۲اوترخت

۱

گل تساوی را به ثمر رساند

پنجم

۲و۳

۳۴و۹۳

هیرنفین۳-۱ توئنته

۳

گلهای اول و آخر بازی را زد

نهم

۴

۸۲

خرونینخن۰-۳هیرنفین

-

روی پاس اسلاگورهلندی گل آخر بازی را به ثمر رساند

یازدهم

۵

۵

فاینورد۲-۲هیرنفین

-

از پاس زنلی نهاین بهره را برد و گل اول بازی را زد

پانزدهم

۶و۷

۲۰و۲۷

گواهدایگلس۱-۳هیرنفین

۳

حریف با گل دقیقه۷ماتس پیش افتاد اما گلهای گوچی ورق را برگرداند

هجدهم

۸و۹

۶۳و۶۴

هیرنفین۲-۰ادودن هاگ

۳

طی۲دقیقه تیم زلکوپتروویچ سرمربی اسبق الشباب امارات و بوایستا را نابود کرد

نوزدهم

۱۰،۱۱و۱۲

۵۴،۵و۸۰

PSV۴-۳هیرنفین

-

گلهای اول و آخرش را روی پاس لارسون سوئدی زد

 

 
 
 
0