علی پروین اسطوره فوتبال ایران و پرسپولیس درباره فاجعه آتش سوزی ساختمان پلاسکو گفت: مصیبت بزرگی است  و از دیروز که این خبر را شنیدم مثل همه هموطنانم دلم خون شد. واقعا فاجعه و غم بزرگی بود.

وی ادامه داد: من هم مثل همه مردم لحظه به لحظه اخبار مربوط به این فاجعه را پیگیری می کنم و منتظر شنیدن خبر زنده بودن برخی از این آتش نشان های عزیز هستم. واقعا نمی دانم چه باید بگویم.

پروین در ادامه گفت: درباره مسائل مربوط به این که این ساختمان قدیمی امنیت کافی را نداشته خیلی ها حرف زده اند، من نمی خواهم وارد این مباحث شوم. مردم ما به خوبی با آتش نشان ها و آنهایی که عزیزانشان را از دست داده اند همدردی کرده اند و قدر این فداکاری و از خودگذشتگی آتش نشان ها را می دانند.

مربی اسبق پرسپولیس اضافه کرد: آنها دست به کار بزرگی زده اند و جانشان را کف دستشان گذاشتند تا از یک فاجعه جلوگیری کنند و جان افراد را نجات دهند و از مال مردم حفاظت کنند ولی خودشان در آتش ماندند و سوختند. این فداکاری آنها فراموش شدنی نیست. باید همیشه قدردان این حرکت انسان دوستانه و فداکارنه آنها بود. من نمی دانم چگونه باید آن چه در دلم می گذرد را به شما بگویم. فقط می گویم که دلم خون شد و واقعا غمگین و افسرده هستم. امروز هم به مراسم جام شهدای دولاب رفتیم و آنجا یک دقیقه سکوت به احترام درگذشتگان این فاجعه انجام شد و برای آمرزش الهی درگذشتگان این مصیبت فاتحه ای خواندیم.

پروین درباره این که دیروز و قبل و پس از فرو ریختن ساختمان پلاسکو برخی از مردم برای گرفتن عکس و تماشای صحنه ها مانع از امدادرسانی سریع ماموران شده اند گفت: متاسفانه این اتفاق رخ داد و قبلا هم شاهد چنین چیزهایی بوده ایم. من نمی دانم این سلفی چه چیزی است که بلای جان همه شده است و هر مراسمی می روی، چه غم و چه شادی بدون در نظر گرفتن یک سری ملاحظات می  آیند و سلفی می گیرند. من دیروز عکس هایی را دیدم که یک سری روی ماشین های آمبولانس و آتش نشانی ایستاده و در حال گرفتن عکس هستند و یا تصاویری را دیدم که نمی گذارند آمبولانس و یا ماشین آتش نشانی به محل حادثه برسد. به نظر من تلویزیون و رسانه ها باید برنامه های زیادی را پخش کنند و به روش های مختلف می شود فرهنگ سازی کرد. ما باید قبول کنیم در این مسائل رعایت نمی کنیم. به طور کلی این فاجعه در زمینه های بسیاری می تواند مورد بررسی مسئولان قرار بگیرد و درسی شود که در آینده جلوی چنین فاجعه هایی گرفته شود و اگر خدای نکرده اتفاقی رخ داد بتوان سریع تر کارها را پیش برد.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: من هم به نوبه خود با قهرمانان آتش نشانی و این عزیزان فداکار و جان بر کف ابراز همدردی می کنم. همیشه گفته بودم که قهرمانان واقعی شهدا و جانبازانی هستند که در جنگ و صحنه های مختلف جانشان را کف دستشان گذاشتند و برای آسایش و امنیت و سلامتی ما رفتند و حالا این آتش نشان های عزیز هم نشان دادند که قهرمانان واقعی آنها هستند نه ما ورزشکاران. به هر حال ما فوتبالیست ها می دویم و بازی می کنیم و درست است که ورزشکارها به سختی عنوان قهرمانی را به دست می  آورند ولی انصافا و بدون هیچ اغراقی باید بگویم کاری که شهدا، جانبازان و این آتش نشان های فداکار کرده اند کار بزرگی است که با قهرمانی های ورزشی قابل قیاس نیست.

پروین در پایان درباره جام شهدای محله دولاب گفت: این جام سال های سال است که برگزار می شود. ما بچه دولاب هستیم و آنجا زندگی کردیم و فوتبال را از آنجا شروع کردیم و هم محلی های ما همیشه لطف دارند و سعی می کنم هر ساله در این مسابقات حضور داشته باشم و امروز صبح هم مسابقه اختتامیه و فینال برگزار شد و من هم به اتفاق آقای خوردبین و درخشان و مربیان تیم ملی جوانان آنجا بودیم و جوایز را اهدا کردیم. مسابقات خیلی خوبی است و امیدوارم هر سال با شکوه تر برگزار شود.