در سال 1386 شاگردان کریمی در استقلال اهواز تنها با یک اشتباه کمک داور در هفته ماقبل آخر قهرمانی را با نایب قهرمانی عوض کردند. کریمی پیش از آن هم 5 تیم را از دسته اول راهی لیگ برتر کرده بود تا کارنامه درخشانش کامل تر شود. فصل 87-86 را فیروز در استقلال اهواز آغاز کرد اما ناگهان در میانه کار در اقدامی حیرت انگیز تیم خود را رها کرد و به استقلال تهران آمد که با ناصرحجازی به رده سیزدهم جدول سقوط کرده بود. فیروز سالهای بعد درباره این انتقالات گفت: سعید رمضانی و دختر حجازی( آتوسا حجازی) به او گفتند که ناصر سرطان دارد و همین مساله سبب شد که او استقلال اهواز را به خاطر حجازی رها کند. اما سعید رمضانی این را تکذیب کرد و گفت:« ناصر حجازی در آن سال از هفته سوم از سوی هیات مدیره وقت با دخالت‌های نابجا تحت فشار قرار گرفته بود طوری که در هفته چهارم با دو برد و یک تساوی و یک شکست استعفا داد اما فتح اله زاده قبول نکرد.. حجازی خسته شد تا بر خلاف میلش و از آنجایی که خودخواه نبود و به موفقیت استقلال فکر می کرد و می دید که هیات مدیره به خاطر مخالفت با وی , به استقلال ضربه می زند تصمیم کنار برود و فرد دیگری جایگزینش گردد اما به درخواست و اصرار مدیرعامل وقت قرار شد تا حجازی مدیر فنی باشد و یک نفر را انتخاب کند تا در ادامه هدایت استقلال را بر عهده بگیرد و  از آنجایی که فیروز کریمی فنی ترین مربی آن سالهای فوتبال ایران بود مورد توجه حجازی قرار گرفت تا او را به استقلال بیاورد»

سرانجام فیروز به استقلال آمد و هم با این کار کمر استقلال اهواز را شکست هم استقلال تهران ناکامی هایش ادامه یافت. سرانجام هم این امیر قلعه نویی بود که اختیار تیم را در پایان فصل به دست گرفت و ابی ها را قهرمان جام حذفی کرد.

اما فیروز هم با ترک استقلال اهواز، با تمام موفقیت هایش وداع کرد. صبا، داماش، گسترش فولاد،  شاهین بوشهر، سنگ آهن بافق، پیکان، ذوب آهن، ملوان، اکسین و سرانجام صنعت نفت تیم هایی بودند که فیروز هدایت آن ها را به دست گرفت و بهترین عملکرد او در این تیم ها نگه داشتن ملوان در لیگ برتر بود! در پیکان تصویر شرم آوری از کریمی به جای ماند که در ان به بازیکن سیاهپوست فجرسپاسی لقب« ادمخوار» می داد و سرانجام بازگشت او به لیگ برتر با صنعت نفت.

کریمی در استقلال طعم شکست و سقوط را چشید و حالا با صنعت نفت به مصاف استقلال می رود. آیا باز هم استقلال یادآور شکست های فیروز خواهد بود؟