کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی کشورمان درباره مشکلات اخیرش با برانکو در صفحه مجازی خود بیانیه ای منتشر کرد.

این بیانیه را بخوانید:

دوستان عزیز

بسیار جالب است که در رسانه های اروپایی خواندم که آقای برانکو ایوانکوویچ از آماده سازی تیم ملی کشورش، کرواسی، برای رقابت های مقدماتی جام جهانی دفاع کرده است. اینجا چیزی که او در مورد دیدار های دوستانه تیم ملی کرواسی در خارج از تقویم فیفا (از جمله مقابل حریف ما چین) گفته را می آورم.

این نقل قول آقای برانکو است:" متاسفانه کرواسی نتایج خوبی نگرفت و در تورنمنت دوستانه اش در چین چهارم شد. اما این مهم نیست زیرا این راه را برای موفقیت های آینده بار می کند. جام جهانی مکانی برای آزمون و خطا نیست و همه تیم ها باید کاملا آماده باشند."

آیا این بدبینی و بی صداقتی هوشمندانه از سوی آقای برانکو را درک می کنید؟ به عنوان یک مربی خارجی در ایران، آیا او می تواند توضیح بدهد که چرا این نگرانی را در مورد تیم ملی ایران ندارد؟ می تواند توضیح بدهد که چرا برنامه پذیرفته شده فدراسیون را بایکوت کرد؟ بله، من توضیحش را می دانم: بی صداقتی هوشمندانه!

دوستان عزیز، اجازه بدهید این را به طور واضح اعلام کنم. تیم ملی ما به طور ناعادلانه در شرایط بحرانی قرار گرفته که تبعات جیدی ای در آینده ای نزدیک برای آن وجود دارد. در نهایت، اگر تیم ملی نتواند به جام جهانی برسد، مسئول آن کاملا مشخص است؛ برانکو ایوانکوویچ و همه متحدانش در خیانت به تیم ملی.

پی نوشت: قطر 1-1 مولداوی

بله، سایر کشورها برای رسیدن به جام جهانی کار می کنند.

اجازه بدهید یاآوردی کنم: ما به اندازه سطح انتظارات مان پیشرفت نمی کنیم، بلکه به سطح تمرینات مان پسرفت خواهیم داشت.

تیم ملی ایران سال 2016 را در موقعیت بسیار خوبی به پایان برد و در گروهش در مقدماتی جام جهانی 2016 صدرنشین است. همه ما مشکلات ساختاری مان را می دانیم اما در نهایت، به صدر گروه رسیدیم و یک گروه بسیار خوب از بازیکنان جوان، باتجربه و متعهد ساختیم. ما نه تنها بهترین تیم آسیا هستیم، بلکه برای تیم ملی ایران پرستیژ بین المللی هم به همراه آوردیم.

با توجه به این شرایط، آیا درست است که تیم ملی سال 2017 را با این بحران شروع کند؟ آیا آقای برانکو می تواند منافعی که پشت این حمله وجود دارد و عدم همکاری اش را توضیح بدهد؟ در شرایط مناسب، ما باید از قبل برای دیدارهای مهم آماده شویم. آقای برانکو می تواند این تنش و خیانت را توضیح بدهد؛ درمورد رسیدن ما به نقطه ای که بازیکنانی مانند سردار، جهانبخش و سعید عزت اللهی احساس کردند که باید به این وضعیت انتقاد کنند؟