برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل فولاد خوزستان گفت: قبل از هر چیزی تبریک به تیم فولاد می گویم. به فوتبال خوزستان هم تبریک می گویم که خدمات زیادی به فوتبال ایران کرده است. فوتبال ایران را در این چند سال دنبال می کنم و به نظرم فولاد بیش از همه تیم‌های ایران به فوتبال ایران خدمت کرده است.

وی ادامه داد: تیم فولاد را همیشه پیگیری می‌کردم، چه آن زمانی که برای بقا در لیگ می‌جنگیدند و چه زمانی که قهرمان می‌شدند. آنها بهترین آکادمی را در ایران دارند و شرایط کار خوبی هم در اهواز فراهم است. تعداد کثیری از بازیکنان تیم ملی از فولاد خوزستان بوده و آخرین خدمت آنها به فوتبال ایران هم ساخت استادیوم خوب در اهواز است. همه این مسائل نتیجه زحماتی است که تیم‌های نفت آبادان، استقلال خوزستان و به‌خصوص فولاد کشیده است و واقعاً بابت این همه تلاش به آنها تبریک می‌گویم؛ چراکه بهره زیادی به فوتبال ایران رسانده‌اند.

برانکو تصریح کرد: شما بهتر از من می‌دانید که رقابت فولاد و پرسپولیس چقدر رقابت جالب و جذابی است که نتیجه آن هم نامعلوم است. در سال‌های اخیر فولاد نتایج بهتری در رقابت‌های رودررو گرفته و بعد از مدت‌ها یک مربی بومی در این باشگاه کار می‌کند. درست است که سعداوی زمانی بازیکن پرسپولیس بوده، اما او الان تلاش زیادی می‌کند تا تیم خودش نتیجه بگیرد. می‌توانم بگویم که فولاد به فوتبال دیرینه و معروف خوزستان بازگشته، می‌توانم بگویم فردا می‌شود از بازی انتظار یک بازی زیبا را داشت، اما به هر حال نتیجه نامعلوم است و هر دو تیم تلاش می‌کنند بهترین نتیجه را بگیرند. فولاد مهره‌های زیادی دارد مثل ساسان انصاری که نشان داده یک بازیکن کلیدی است و این مسائل توانایی حریف ما را نشان می‌دهد. درباره تیم خودمان هم باید بگویم که ما فرشاد احمدزاده، محسن ربیع‌خواه و رامین رضائیان را در اختیار نداریم و آرام‌طبع هم در آستانه جدایی است، اما سایر بازیکنان برای رقابت جهت ورود در ترکیب 11 نفر اصلی تلاش می‌کنند.

سرمربی پرسپولیس در خصوص بازیکنان جدیدی که به این تیم اضافه شده‌اند،‌ افزود: ما این بازیکنان را هدفمند گرفتیم و دیدید که سروش رفیعی بعد از دو جلسه تمرین مقابل سایپا بازی کرد و حتی سامان نریمان‌جهان را هم به زمین فرستادیم و این نشان‌دهند اهمیت این بازیکنان است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به صحبت‌های او آیا بهتر نیست سرمربی تیم ملی بازیکنان بیشتری از این تیم به جمع ملی‌پوشان دعوت کند، تصریح کرد: من خاطرات خوبی از اهواز و بازیکنان خوزستانی دارم، اولین سالی که به ایران آمدم فولاد قهرمان شد و قبل از آن هم فولاد و استان خوزستان بازیکنان زیادی به تیم ملی عرضه کردند. فولاد تیمی است که همیشه حضور خوبی در لیگ قهرمانی داشت، اما درباره سوال شما من نمی‌توانم صحبت کنم؛ چراکه این موردی است که سرمربی تیم ملی باید در خصوص آن حرف بزند.

برانکو در مورد اینکه خبرنگاری پرسید طارمی به‌دنبال گرفتن پنالتی از حریفان است و خود را زمین می‌اندازد، اظهار داشت: باید درک کنید که اینها فوتبالیست هستند، اما شما یک مورد را بگویید که داور گول خورده باشد و پنالتی بگیرد. اما من می‌توانم بگویم که داوران 8-7 پنالتی ما را نگرفتند. در همین بازی با سایپا داور پنالتی ما را نگرفت، اما اینکه شما می‌گویید طارمی خود را زمین می‌اندازد، باید بگویم طارمی اگر خودش را زمین بیندازد، نه‌تنها پنالتی نمی‌گیرد بلکه از داوران کارت زرد هم خواهد گرفت، اما این موضوع فقط مختص به ما نیست. در اروپا هم بازیکنان همین کار را انجام می‌دهند و این موضوع فقط مربوط به بازیکن ما نیست، شما می‌خواهید من از بازیکنان بخواهم که فوتبال بازی نکنند؟ یعنی تابه‌حال بازیکنی از فولاد خودش را زمین نزده است؟