رژیم صهیونیستی به دنبال تشکیل یگانی به نام «نیروهای سرخ» است که از حیث اسلحه، پوشش و نوع جنگ شبیه به رزمندگان حزب الله و گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس است.

 

به گزارش گروه «آی 24»، ارتش اسرائیل طی این روزها در حال تلاش برای دستیابی به تسلیحاتی است که شبیه به تسلیحات رزمندگان حزب‌الله و گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس است مانند اسلحه‌های کلاشینکف، دراگونوف و موشک‌ها کورنت و مالیوتکا و و موشک‌های ضد زره و خمپاره‌های القسام و غیره که اعضای حماس از آن استفاده می‌کنند.

 

در ادامه این گزارش آمده است: ارتش اسرائیل در تلاش است پوشش رزمندگان حزب‌الله و پرچم‌های آن در کنار «کوفیه» (چفیه) مبارزان فلسطینی و امثال آن را به دست آورد و این ابزارها در مکان‌های مخصوص پایگاه‌های آموزشی نظامی نگهداری می‌شوند تا تحت دسترس «نیروهای سرخ» باشند.

 

روزنامه هاآرتص نیز گزارش داد، در راستای ادامه تلاش‌های مقامات اسرائیلی برای افزایش میزان مهارت‌های ارتش این رژیم در مقابله با حزب‌الله و حماس، اعلام کرد این رژیم نوع تمرین‌های نظامی خود را تغییر داده است.

 

در ادامه این گزارش آمده است: در تمرین‌های جدید، تونل‌هایی ایجاد شده تا تاکتیک‌های ویژه جنگ چریکی تمرین شود و ساخت تونل‌ها و جنگ در زیر زمین یکی از درس‌هایی است که از جنگ 2014 علیه نوار غزه گرفته شده است. این آموزش‌های نظامی ارتش اسرائیل ادامه آموزش‌هایی است که طی سال‌های گذشته در الجلیل، جولان و احیانا در عسقلان و مانند آن انجام شده است.

 

هاآرتص در ادامه به تشکیل یگان نیروهای سرخ پرداخت و نوشت: نیروهای سرخ عبارت از یگانی در هر گردان نیروهای زمینی ارتش اسرائیل است که اعضای آن را نیروهای ذخیره‌ای تشکیل می‌دهند، این نیروها در ابتدا تحت آموزش‌هایی برای شناخت حزب الله و چگونگی جنگ با نیروهای این حزب قرار گرفته‌اند.