دادگاه بین الملل ورزش(CAS) رای نهایی خود را در قضیه اختلاف فدراسیون عراق و عربستان بر سر بازی خانگی عربستان در نهایت به نفع سعودی‌ها صادر کرد و قرار شد عراق در بازی برگشت در جده مقابل عربستان بازی کند.

این درحالی بود که فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) پیش از این اعلام کرده بود که به خاطر اینکه عربستان حاضر نیست به تهران برای بازی با عراق بیاید بازی رفت و برگشت عراق و عربستان در کشوری ثالث برگزار شود. ولی سعودی‌ها پس از انجام بازی رفت با عراق در مالزی به دادگاه CAS علیه این رای فیفا شکایت کردند و رای فیفا را با لابی‌های خود تغییر دادند و دادگاه عالی ورزش رایش را به نفع آنها صادر کرد.

در این راستا فدراسیون عراق بار دیگر تاکید کرد که به هیچ وجه حاضر به بازی در خاک عربستان نیست و آنها باید به رای فیفا ملتزم باشند.

کامل زغیر، یکی از اعضا فدراسیون فوتبال عراق در مصاحبه با سایت الکوره گفت: دادگاه عالی ورزش(CAS) درخواست تجدیدنظر ما را رد کرد و به ما اجازه نداد تا به دادگاه فدرال شکایت کنیم. این حق قانونی ما بود زیرا فیفا پیش از این مقرر کرده بود که بازی با عربستان در کشوری ثالث برگزار شود.

وی افزود: ما بنا به درخواست فیفا بازی خانگی خود را از تهران به مالزی منتقل کردیم. منتظر بودیم که این مشکل و بهانه جویی عربستان بدون هیچ نگرانی به اتمام برسد ولی دادگاه عالی ورزش با تصمیم خود همه را غافلگیر کرد. ما به هیچ وجه از حق خود چشم پوشی نمی‌کنیم و تمام سعی خود را می‌کنیم تا از طریق قانون به حق خود برسیم.

 این درحالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته رسما اعلام کرده بود که ورزشگاه الجوهره جده میزبان بازی عربستان و عراق خواهد بود.