اسپورت کاتالونیا نوشت: نتایج ضعیف بارسلونا ادامه‌ دارد. به جز عملکرد درخشان این تیم در لیگ قهرمانان اروپا، آبی‌اناری‌ها نتایج خوبی در دیگر رقابت ها کسب نکردند. بارسا در شروع سال نو میلادی، کوپا دل ری را با شکست شروع کرد و در لالیگا برابر ویارئال‌ به سختی یک امتیاز کسب کرد. در ادامه به دلایل افت این تیم اشاره می‌شود.

نیمار

نیمار با وجود این که در بیشتر بازی‌ها تاثیرگذار است اما در گلزنی ناکام بوده است. این مهاجم برزیلی در دو دیدار نخست بارسا در سال جدید برابر تیم‌های اتلتیک بیلبائو و ویارئال‌، فرصت هایی برای گلزنی داشت اما بازهم توپ را وارد دروازه حریفان نکرد. البته این اتفاق جدیدی نیست. نیمار از ۲۷ مهر ماه در گلزنی ناکام بوده است یعنی بیش از دو و ماه نیم. مهاجم آبی‌ اناری‌ها در فصل گذشته تا چنین زمانی، ۱۶ گل به ثمر رسانده بود اما  در این فصل تنها ۶ بار توانست گلزنی کند.

ضعف در بازی های خارج از خانه

عملکرد شاگردان لوییس انریکه در بازی های خارج از خانه نسبت به بازی در نوکمپ متفاوت است. آبی‌اناری‌ها از ۱۵ دیدار خارج از خانه، ۶ پیروزی، دو تساوی و چهار شکست را به ثبت رساندند اما این آمار در بازی ها گذشته خارج از خانه، ناامید کننده است. بارسا از پنج بازی خود تنها یک دیدار را با پیروزی پشت‌سر گذاشت.

ناتوان در جبران نتیجه‌

بارسلونا دیگر مانند گذشته در جبران نتیجه‌ توانمند نیست. آنها تنها توانستند از هشت بازی، دو بازی را با پیروزی به پایان برسانند. این اتفاق در لیگ قهرمانان برابر مونشن گلادباخ و در لالیگا مقابل سویا رخ داد. آبی‌اناری‌ها برابر تیم های رئال‌ سوسیداد و ویارئال‌ در لالیگا به تساوی رسیدند و مقابل آلاوس، سلتاویگو و اتلتیک بیلبائو شکست خوردند.

ناتوان در گلزنی

بارسا مثل همیشه مالکیت توپ را در بازی‌ها در اختیار و بر بازی تسلط دارد اما این موضوع، برخی مواقع باعث گلزنی این تیم نمی شود. بهترین نمونه در این زمینه دیدار برابر ویارئال‌  است. بارسا با وجود اینکه ۷۰ درصد بازی را در اختیار داشت و ۲۰ شوت به سمت دروازه‌ حریف زد اما  تنها یک گل آن هم با هوشمندی لیونل مسی از روی ضربه آزاد به ثمر رساند.