مهدی تاج در پایان نشست امروز (یکشنبه) هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: بحث امروز درباره استعفای کارلوس کی‌روش بود. خودم با کی‌روش صحبت کردم و واقعیت این است که تیم ملی به هر جهت اولویت اصلی ماست.

وی افزود: میادین بین‌المللی از اولویت‌های اصلی ما به شمار می‌رود چه در سطح ملی و چه باشگاهی باید این موضوع را مهم بدانیم. اختلافی پیش آمده بود که مشخص شد ما باید کار را جدی بگیریم و آن را دنبال کنیم. برنامه‌های اجرایی را باید به درستی پیش ببریم. سازمان لیگ پیش از این برنامه‌ای را به باشگاه‌ها داده و مورد تأیید آنها قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برنامه با توجه به لیگ قهرمانان آسیا و لیگ ارائه شد و توسط یک باشگاه مهم مورد انتقاد قرار گرفت. این اتفاقات رخ داد و کارلوس کی‌روش هم استعفا کرد. حرف کی‌روش این بود که من 5، 6 سال تلاش کردم تا تیم ملی اول آسیا باشد. شما می‌دانید کشورهایی مانند قطر، کره‌جنوبی، ژاپن و ازبکستان از نظر بودجه با ما برابر نیستند. تیم ملی ما بهترین آسیا بوده و تلاش زیادی کرده است. تک تک بازیکنان ما وقتی تیم می‌شوند، خیلی تسلط دارند و نتایج خوبی هم می‌گیرند. در فوتبال جوانگرایی شده که این اتفاق خوبی بوده است. نظم و انضباط و همدلی تیم با سرمربی تیم ملی باعث شده هیئت رئیسه ما بدون رأی منفی و با اتفاق آرا نظر با استعفای کی‌روش مخالفت کند. زمان حساس و کمی داریم و باید تلاش کرده این اجماع را حفظ کرده و با همین تلاش وارد دور برگشت مقدماتی جام جهانی شویم.

تاج افزود:  در این جلسه مصوبات دیگری هم داشتیم و  اعضای کمیته اخلاق معرفی شدند. این کمیته باید کارهای اساسی انجام دهد. در حوزه‌های دیگر فوتبال هم مصوبات دیگری داشتیم که بر اساس قوانین موجود در لیگ و اساسنامه فدراسیون فوتبال، کسانی که خلاف واقع حرف بزنند کمیته انضباطی و اخلاق آن را بررسی می‌کند. قرار شده است دبیرکل فدراسیون همه مستندات را گردآوری کرده و به این دو کمیته بفرستد. برخی اتفاقات چند روز اخیر هم جنبه قضایی داشته و فدراسیون قصد بررسی آنها را دارد که هیچکدام مربوط به استقلال و پرسپولیس و ذوب‌آهن نیست.

وی عنوان کرد: در مصاحبه‌های اخیر برخی هیچ مسئولیتی ندارد و برخی بزرگان هم مصاحبه‌هایی داشتند که جنبه انتقاد داشت و رسیدگی به انتقادات وظیفه ماست. برخی هم خارج از بحث صحبت‌هایی مطرح کردند که می‌دانیم دلسوزانه است و فدراسیون باید به آنها رسیدگی کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه با وزیر ورزش جلسه داشته و نظر وزیر در این خصوص چیست و آیا با این استعفا قرار است امتیازی به کی‌روش داده شود، گفت: اول اینکه من شب گذشته جلسه‌ای با وزیر نداشتم. نظر او این است که ما باید در میادین بین‌المللی موفق عمل کنیم و همه اهالی فوتبال باید به یک سو نگاه کنند. نظر وزیر این است با همدلی، رفاقت و برنامه‌ریزی مهم گام رو به جلو داشته باشیم. ایشان هم نظرشان این است میادین بین‌المللی مهم باید اولویت فوتبال ما باشد.

تاج اظهار داشت: فدراسیون باید از کارهای ارزنده کی‌روش، تقدیر کند. ما بیش از چهار سال است که در اول آسیا و در قله قرار داریم. بسیاری از تیم‌های ما هم وضعیت خوبی داشتند. بعضی از انتقادات بوده، شبکه‌های تلویزیونی دو سه روز هر انتقادی کردند و هر کسی دوست داشت همه چیز گفت، باید پاسخگویی می‌شد که نشد. باید از کی‌روش حمایت قاطع می‌شد که شد. باید به نحو احسن از باشگاه‌ها هم حمایت کنیم تا در آسیا موفق شوند و از تیم ملی هم باید حمایت شوند. از پرسپولیس، ذوب‌آهن، استقلال خوزستان و استقلال هم تحت نظر فدراسیون فوتبال حمایت می‌کنیم.