بعد از حرف‌های برانکو، هواداران پرسپولیس مقابل کی‌روش قرار گرفتند و پس از حربه کارلوس که ملی‌پوشان برانکو را پس فرستاد، این ۷ بازیکن با موضعی متحد مقابل برانکو ایستادند. آن‌ها نگران از دست دادن جام جهانی هستند. گرچه گرشاسبی، عضو هیأت مدیره پرسپولیس ادعا کرد این ۷ بازیکن به دعوت باشگاه به دیدار طاهری رفتند اما منابع آگاه می‌گویند دعوتی در کار نبود و آن‌ها به جای تمرین، راهی باشگاه شدند. همزمان با جلسه آن‌ها پشت درهای بسته، علی کریمی هم از موضع برانکو و پرسپولیس حمایت کرد. هرچند در انتها طاهری و تاج پشت درهای بسته به توافق رسیدند مانع ایجاد تنش مجدد میان برانکو و کی‌روش شوند. آیا برانکو و کی‌روش به توافقی که در غیاب آن‌ها شد، پای‌بند هستند؟!

کریمی: ملی‌پوشان پرسپولیس پشت هم باشند

کریمی که رابطه‌اش با کی‌روش روز به روز تیره‌تر می‌شود، گفت: «برگرداندن ۷ ملی‌پوش توهین به شعور مردم است و تاج باید زودتر از این‌ها به این اختلاف ورود می‌کرد.» کریمی ضمن انتقاد از کی‌روش بابت اینکه تیم ملی را بدون بازی تدارکاتی به امارات برده، از ملی‌پوشان پرسپولیس خواست متحد باشند؛ «۷ ملی‌پوش پرسپولیس باید از هم حمایت کنند تا مشکلی پیش نیاید.»

تاج: به کی‌روش گفتم پس نده، داد!

این حرف‌ها واکنش تند مهدی تاج را به دنبال داشت... رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «برای آن‌هایی که تصور می‌کنند فدراسیون هیچ حرکتی نکرده، متأسفم. سکوت ما همراه تدبیر بود. البته من از کی‌روش خواستم ملی‌پوشان پرسپولیس را پس ندهد ولی او کار خودش را کرد. کاش پرسپولیس نامه‌نگاری می‌کرد و در این صورت اعتراض تند آن‌ها هم مشکلی نداشت اما نباید بین دو سرمربی پرسپولیس و تیم ملی کل‌کل باشد و باید این موضوع را یک بار برای همیشه حل کنیم.»

تشکیل ستاد عبور از بحران

رئیس فدراسیون برای حل این مشکل طاهری را به فدراسیون فراخواند و ستاد عبور از بحران تشکیل داد. البته طاهری هم می‌خواست به توصیه ملی‌پوشان پرسپولیس به فدراسیون برود که به هر حال، او و تاج پشت درهای بسته حرف زدند و قرار شد در اولین فرصت جلسه‌ای میان برانکو و کی‌روش برگزار شود. می‌گویند تاج از طاهری خواسته به برانکو و ۷ ملی‌پوش پرسپولیس دستور بدهد دیگر مصاحبه نکنند.

طاهری: هماهنگیم، حل شد!

علی‌اکبر طاهری هم بعد از پایان این جلسه، بدون اینکه اشاره‌ای به صحبت‌های خودش با ملی‌پوشان پرسپولیس داشته باشد، گفت: ما با تیم ملی تعامل داریم. اگر با تیم ملی مشکل داشتیم بازیکن به تیم ملی نمی‌دادیم. ما حامی تیم ملی بودیم و هستیم و این مشکل ایجادشده را هم با تعامل‌ حل می‌کنیم. مطمئن باشید دیگر مشکلی بین تیم ملی و پرسپولیس به وجود نمی‌آید و همه چیز هماهنگ است.