محمد دایی درباره محرومیت دو جلسه ای علی دایی اظهار داشت: «من برای آنهایی که چنین حکمی دادند متاسفم و نمی دانم چه تفکری پشت این رای وجود داشت. آنهایی که باید در این فوتبال محروم شوند خیلی راحت کارشان را انجام می دهند ولی کسی که با صداقت و در فضای سالم کار می کند محروم می شود. واقعا صدور چنین حکمی تاسف آور است.»

 

وی بیان داشت: «خیلی ها نمی دانند چه جوی در استادیوم نقش جهان اصفهان وجود داشت. در آنجا برخی بلندگو به دست داشتند و فحاشی می کردند و 40 هزار تماشاگر هم آنها را همراهی می کردند. حتی این فحاشی ها به سطح شهر هم کشیده شد ولی متاسفانه هیچ اراده ای برای سرکوب کردن این آلودگی ها وجود ندارد.»

 

دایی افزود: «شما می بینید به جای اینکه مشکلات این فوتبال و ناهنجاری ها را برطرف کنند، علی دایی را محروم می کنند، فردی که فوتبال ایران را در جهان مطرح کرد. متاسفانه در فوتبال ایران به مشکلات اصلی هیچ توجه ای نمی شود و می بینید در استادیوم ها چه فضایی حاکم است. سوال من این است که چرا به اتفاقات بازی ما با استقلال و سپاهان رسیدگی نمی شود، چرا هواداران استقلال و سپاهان که به دایی فحاشی کردند محروم نمی شوند، چرا با این باشگاه ها برخورد نمی شود؟ نفت مثل خیلی از تیم ها هوادار ندارد و فقط علی دایی پشت این تیم است. او می خواهد از حق تیم دفاع کند ولی متاسفانه علی دایی را مظلوم گیر آوردند.»

 

وی خاطرنشان کرد: «مهم این است که مردم خیلی خوب واقعیت ها را می دانند و نسبت به خیلی چیزها آگاه هستند. محروم دو جلسه ای علی دایی هیچ مشکلی را حل نمی کند و شما می بینید که آلودگی های فوتبال روزبه روز بیشتر می شود و حتی بسیاری از مدیران در این موضوع نقش دارند.»

 

دایی افزود: «متاسفانه گاهی اوقات در استادیوم ها کلماتی را می شنویم که حتی ممکن است سنگ را هم به حرف دربیاورد. من بابت این رای متاسف هستم و باید بگویم آنهایی که چنین حکمی صادر کردند می خواستند بگویند ما هم کاره ای هستیم.»