در این بازی تماشایی و تهاجمی که هر دو تیم موقعیت های بسیاری را روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند، ابتدا سپاهان با ضربه علی محمدی(70) به گل رسید و استقلال در دقیقه 3+90 با ضربه برزای بازی را به تساوی کشاند تا نیم فصل برای شاگردان منصوریان امیدوارکننده تمام شود.

هفته پانزدهم لیگ شانزدهم، یکشنبه 05/10/95، ساعت 14:30، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

داور: علیرضا فغانی                        کمک ها: حسین طالقانی، محمد راهی       تماشاگر: 35 هزار نفر

سپاهان:

لی اولیویرا، شجاع خلیل‌زاده، موسی کولیبالی، عارف غلامی، احسان حاج‌صفی، میلاد سرلک، محمود قائدرحمتی، طالب ریکانی(54 - رسول نویدکیا)، جلال الدین علی محمدی(80 - حسین پاپی)، فرید بهزادی کریمی(75 -رضا میرزایی) و مهرداد محمدی

سرمربی: عبدالله ویسی

استقلال تهران:

سیدحسین حسینی، لئوناردو پادووانی، مجید حسینی، هرایر مگویان، میلاد زکی پور(69- یعقوب کریمی)، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی (علی قربانی86)، بهنام برزای، مجتبی حق دوست ( 76 - آرش افشین)، جابر انصاری و کاوه رضایی

سرمربی: علیرضا منصوریان

اخطار

فرشید اسماعیلی(21) - مگویان(56) از استقلال

شرح گل ها

 

1-0 (سپاهان): اشتباه یعقوب کریمی در دقیقه 70 بازی توپ را جلوی پای جلال الدین علی محمدی انداخت و ضربه او به تور دروازه استقلال چسبید.

 

1 ـ 1 (استقلال): در پی حملات دامنه دار استقلال، این بار کاوه رضایی با یک سانتر سرضرب از جناح راست توپ را به دهانه دروازه سپاهان فرستاد تا بهنام برزای با ضربه ای عالی حق استقلال را بدهد و بازی را به تساوی بکشاند.

شرح نیمه اول:

نیمه اول بازی تیم های استقلال و سپاهان در نیمه اول جذاب از کار درآمد. در این نیمه سپاهان در ابتدا شروع طوفانی داشت و دو موقعیت خوب را روی شوت از پشت محوطه جریمه بدست آورد که حسینی واکنش های مناسبی روی این صحنه ها داشت. اما در ادامه استقلال بازی را در دست گرفت و چند بار دروازه سپاهان را تهدید کرد و شاید اگر شوت جابر انصاری به تیرک برخورد نمی کرد، آبی ها می توانستند در 20 دقیقه ای ابتدایی بازی از حریف خود جلو بیفتند. بعد از گذشت حدود 30 دقیقه از شروع بازی سپاهانی ها بازی را در دست گرفتند اما نتوانستند موقعیت جدی روی دروازه استقلال خلق کنند تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

دقایق حساس

دقیقه 2: شوت فرید کریمی را حسینی به زیبایی از زیر تیرک دروازه بیرورن کشید.

دقیقه 3: سانتر فرید کریمی به روی دروازه را حسینی با عکس العملی مطمئن مهار کرد.

دقیقه 7: شوت جلال الدین علی محمدی با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 10: توپ دزدی عالی بهنام برزای و پاس کات بک او به کاوه رضایی با ضربه بی دقت این بازیکن همراه شد.

دقیقه 14: فرار عالی جابر انصاری و ضربه خوب این بازکن را لی اولیویرا با کف دست به بیرون فرستاد.

دقیقه 18: پاس کاوه رضایی از سمت چپ جابر انصاری را در موقعیت تک به تک قرارداد اما ضربه او با برخورد به تیرک دروازه از دست رفت. این جدی ترین فرصت گلزنی دو تیم از اول بازی بوده است.

دقیقه 24: فرار کاوه رضایی و پاس عرضی این بازیکن قبل از رسیدن به جابر انصاری به پای شجاع خلیل زاده برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 26: شوت طالب ریکانی از فاصله 30 متری را حسینی به زیبایی مهار کرد.

دقیقه 37: ضربه طالب ریکانی از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 42: پاس جلال الدین علی محمدی و ضربه قیچی ریکانی با واکنش زیبای حسینی مهار شد.

دقیقه 56: ضربه آزاد رسول نویدکیا با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 58 : خرکات ترکیبی بازیکنان سپاهان با ضربه قائد رحمتی همراه شد اما توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 60 : سانتر کاوه رضایی با ضربه سر جابر انصاری روبرو شد اما توپ با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه 82 : ضربه سر میرزایی با اختلاف کم به بیرون رفت تا سپاهان با بدشانسی نتواند گل دوم را وارد دروازه استقلال کند.

دقیقه 85 : مهرداد محمدی در موقعیت تک به تک قرار داشت اما ضربه او را حسین حسینی به زیبایی دفع کرد تا ستاره استقلال در  این بازی لقب بگیرد.

دقیقه 89 : ضربه سر کاوه رضایی در موقعیت عالی به جابر انصاری رسید اما توپ او را لی اولیویرا به زیبایی دفع کرد. در برگشت هم ضربه علی قربانی را این دروازه بان برزیلی به زیبایی دفع کرد.

در حاشیه

* مهدی رحمتی دروازه بان نیمکت نشین استقلال پیش از شروع بازی به شدت از سوی هواداران استقلال تشویق شد که این تشویق می تواند معنا دار باشد.

* امید ابراهیمی قبل از حضور در زمین بازی از مجید بصیرت مربی سابق خود در سپاهان رخصت گرفت.

*حسینی پیش از شروع بازی از رحمتی برای حضور  در زمین بازی رخصت گرفت تا مشخص شود اختلافی بین این 2 وجود ندارد.

*پیش از شروع بازی عبدالله ویسی به شدت از سمت هواداران سپاهان تشویق شد و او هم به ابراز احساسات هواداران تیم خود پاسخ مثبت داد.

* طبق اعلام مسوولان برگزاری مسابقات تنها 10 درصد ظرفیت استادیوم نقش جهان به هواداران استقلال اختصاص داده شده است.

* علیرضا منصوریان پیش از آغاز بازی سمت عبدالله ویسی رفت و با او چند دقیقه ای خوش و بش کرد. همچنین مجتبی حق دوست، فرشید اسماعیلی، بهنام برزای و جابر انصاری هم از ویسی برای حضور در زمین رخصت گرفتند.