ساسان انصاری در سن 25 سالگی تصمیمی گرفت که شاید تا پایان عمر ورزشی و غیر ورزشی اش تأثیر مستقیم آن را حس کند و این روزها را به یاد داشته باشد.

 
مهاجم اهل استان فارس و شهر ممسنی در تابستان سال جاری برای بازی در یکی از دو تیم پرطرفدار تهران راهی پایتخت شد اما بعد از مدتی حضور در این تیم تصمیم گرفت به فولاد خوزستان برگردد و مانند فصول اخیر به هفتمین سال حضورش در این تیم خوزستانی فکر کند. اقدامی که البته با بررسی تغییرات بوجود آمده در این تیم بعد از بازگشت ساسان به فولاد مشخص می شود تا چه اندازه درست و حساب شده بود.

*ساسان خرداد راهی تهران شد

انصاری در همان روزهای ابتدایی فصل نقل و انتقالات تصمیمش را گرفت و با اتمام قراردادش با فولاد خوزستان به پشتوانه عملکرد خوبش در این سال ها و این ذهنیت که مهدی طارمی از پرسپولیس جدا شده و به یکی از تیم های ترکیه ای می پیوندد راهی این تیم شد و با برانکو حرف زد تا فصل شانزدهم لیگ برتر را با این تیم آغاز کند. ساسان روز 16 خرداد با آمار 9 گل زده و 4 پاس گل برای فولاد خوزستان در لیگ پانزدهم قرارداد خود را با پرسپولیس امضا کرد تا از شروع دور جدید تمرینات پرسپولیس به این تیم بپیوندد.

 
 
 
 
انصاری در مدت زمانی که در تمرینات تیم پرسپولیس حضور داشت همواره جزو آماده ترین بازیکنان بود و در بازی های دوستانه هم جزو نفرات تأثیرگذار نشان می داد. حضور او در اردوی تیرماه خارج از کشور سرخپوشان پایتخت در اوکراین هم یکی دیگر از موقعیت هایی بود که سبب شد نشان دهد تا چه اندازه برای بازی کردن در ترکیب اصلی پرسپولیس انگیزه دارد.

*4 بازی و صفر ثانیه بازی!

با شروع دور جدید مسابقات لیگ برتر خیلی از طرفداران پرسپولیس منتظر بودند تا خط آتش تیم شان را با حضور این مهاجم ببینند که فصل قبل بهترین گلزن خط حمله فولاد بوده است اما برانکو از انصاری حتی روی نیمکت هم استفاده نکرد و او را به اردوی پیش بازی هم نبرد. بازی اول پرسپولیس با سایپا همان شرایطی را برای انصاری داشت که بازی دوم با فولاد برایش رقم زد.

 
دیدار مقابل تیم فصل قبل انصاری می توانست در دومین گام فرصتی برای درخشش این بازیکن در پرسپولیس باشد ولی برانکو باز هم از این بازیکن استفاده نکرد. بازی سوم و چهارم مقابل گسترش و صبا هم همین وضعیت را برایش در پی داشت تا اینکه در فاصله دو روز مانده به پایان مهلت نقل و انتقالات و پیرو صحبتی که با برانکو داشت تصمیم مهم زندگی اش را بگیرد.

*بازگشت به تیم ته جدولی از صدر!

روزی که ساسان انصاری از پرسپولیس جدا شد تقریبا سه ماه بعد از پیوستنش به این تیم بود. او 16 خرداد از تیم دوازدهم جدول رده بندی لیگ برتر پانزدهم جدا شد و به تیم نایب قهرمان لیگ پیوست تا فصل جدید را با وضعیتی بهتر آغاز کند ولی 13 شهریور در حالی از همان پرسپولیس جدا شد که این تیم با 10 امتیاز در صدر بود و چهره یک تیم قهرمان را داشت. اتفاق مهمتر این بود که انصاری در همان هفته تصمیم گرفت این تیم را رها کرده و به فولادی برگردد که در پایان هفته چهاردهم با دو تساوی، دو باخت و دو امتیاز آخرین تیم جدول 16 تیمی بود. او از تیم صدر جدول به تیم قعر جدول برگشت. کاری که شاید هر فوتبالیستی به آن تن ندهد.

 
 
 

*آمار خیره کننده 1/1 گل در 9 هفته

ساسان انصاری وقتی به فولاد برگشت این تیم در 4 بازی 3 گل زده داشت. اما انصاری از همان بازی اول برای تیمش هم گل زد و هم امتیاز جمع کرد. انصاری در بازی اولش در هفته پنجم برای فولاد یکی از دو گل را به ثمر رساند تا فولاد با سایپا 2-2 مساوی کند و سومین امتیاز این فصل را بگیرد. ساسان از آن بازی تا امروز 10 بار برای فولاد گل زده تا به تنهایی به صدر جدول گلزنان لیگ برتر صعود کند. 10 گل در 9 هفته کاری بود که انصاری موفق شد آن را انجام بدهد. یعنی 1/1 گل در هر بازی.

*گلزنی در همه بازی های گل دار فولاد

تیم فولاد در این فصل فقط در این فصل و از 13 بازی که انجام داده فقط در دو بازی موفق به باز کردن دروازه حریفانش نشده است. یکی در هفته سوم برابر ذوب آهن که بازی را 2 بر صفر باخت و دیگری در هفته هفتم مقابل گسترش فولاد که نتیجه بدون گل به پایان رسید. انصاری که در هفته سوم در خدمت تیم پرسپولیس بود ولی از هفته پنجم تا سیزدهم غیر از هفته هفتم او در همه بازی ها برای فولاد گل زده است. اتفاقی که کمتر برای بازیکنی رخ می دهد. او در بازی با نفت هم هت تریک کرد تا در یک بازی 3 گل زده باشد.

*سه پنالتی و دو پنالتی امتیازآور

از مجموع 10 گلی که این بازیکن برای فولاد به ثمر رسانده است سه گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. یکی از این پنالتی ها گل سه امتیازی او مقابل پدیده در هفته ششم بود که بازی با همان یک گل به پایان رسید. دیگری در هفته یازدهم مقابل سپاهان بود که باعث شد فولاد با گل انصاری از روی نقطه پنالتی بازی را دو بر دو مساوی کند و با یک امتیاز از اصفهان خارج شود. تنها پنالتی بی تأثیر در نتیجه ساسان گل سوم فولاد و دوم خودش در بایز با نفت تهران بود که در همان بازی هت تریک کرد و نتیجه هم 4-2 به سود فولاد تمام شد.

*صعود 11 پله ای فولاد با ساسان

روزی که انصاری به فولاد برگشت این تیم با دو امتیاز در انتهای جدول و در رده شانزدهم بود. اما این تیم پس از اضافه شدن انصاری توانست به لطف گلزنی های این بازیکن هفته به هفته نتایج بهتری کسب کرده و در نهایت بعد از 9 هفته با 11 پله صعود از شانزدهم به مکان پنجم جدول برسد. صعودی که بی گمان خوشبین ترین هواداران فولاد و خود سعداوی هم انتظارش را نداشتند.

 
 
 معجزه ساسان انصاری در فولاد

*رشد چشمگیر تماشاگران

فولاد خوزستان که فصل قبل را با ایستادن در رده دوازدهم جدول رده بندی به پایان رسانده بود با نتایج ضعیفی که در دور جدید این رقابت ها بدست آورد همچنان در جذب مخاطب به ورزشگاه خانگی اش ناکام بود. این تیم طبق آمار سازمان لیگ در هفته پنجم که ساسان انصاری به این تیم بازگشت تنها 300 نفر تماشاگر داشت. بازی با سایپا که با نتیجه تساوی دو بر دو هم به پایان رسید. اما این تیم در بازی های بعد و کسب نتایج و جایگاه بهتر بار دیگر توانست سکوهای غدیر اهواز را پر کند تا آنجا که در هفته دهم و در بازی با استقلال 25 هزار نفر را به ورزشگاه بیاورد. فولاد در بازی های اخیر خود در غدیر هم با استقبال نسبتا خوب تماشاگرانش مواجه شد. هرچند که در بازی دربی این هفته اهواز انتظار می رفت تماشاگر بیشتری در غدیر حضور پیدا کند اما حکم انضباطی مبنی بر برگزاری بازی بدون تماشاگر مانع این امر شد.