بعد از اینکه فدراسیون فوتبال کشورهای ایران و عربستان به خاطر برخی مناقشات سیاسی دو کشور با مشکلاتی در روابط با یکدیگر مواجه شدند، کنفدراسیون فوتبال آسیا سال گذشته تصمیم گرفت تا دیدارهای فوتبال تیم‌های ایران و عربستان در بخش‌های ملی و باشگاهی در سال 2016 در کشور ثالث برگزار شود.

بر همین اساس در سال گذشته تیم‌های ملی دو کشور در هیچ رده‌ای برای برگزاری رقابت‌های رفت و برگشت با هم هم‌گروه نشدند اما در بخش باشگاهی و به دلیل برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تیم‌هایی از دو کشور در گروه‌های مختلف با هم هم‌گروه شدند که در نهایت دو کشور ایران و عربستان مجبور شدند در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2016 در کشور ثالث از یکدیگر میزبانی کنند.

در همین راستا باشگاه‌های عربستانی کشور قطر را انتخاب کرده و باشگاه‌های ایرانی نیز عمان را برای میزبانی از یکدیگر انتخاب کردند به این امید که این مناقشات هر چه زودتر برطرف شده و هر دو کشور در کشور خود میزبان حریف باشند.

با این حال از کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر می‌رسد که عدم میزبانی تیم‌های فوتبال ایران و عربستان از یکدیگر یک سال دیگر تمدید شده است و این یعنی در سال 2017 میلیادی نیز هر دو کشور باید از کشور ثالث برای میزبانی از یکدیگر استفاده کنند.

همچنین از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای از این فدراسیون درخواست کرده تا باشگاه‌های ایرانی هر چه سریع‌‌تر برای میزبانی از باشگاه‌های عربستانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 کشور ثالث خود را مشخص و معرفی کنند.