تیم‌های رئال‌مادرید و بورسیا دورتموند شب گذشته (چهارشنبه) در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با دو گلی که کریم بنزما برای رئال‌مادرید به ثمر رساند و گلزنی اوبامیانگ و رویس برای دورتموند به تساوی 2 بر 2 انجامید. با این تساوی شاگردان توماس توخل به عنوان صدرنشین گروه F به دور بعد صعود کردند و کهکشانی‌ها به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شدند.

دورتموند شب گذشته با دو گلی که وارد دروازه رئالی‌ها کرد، شمار گل‌های زده خود در 6 بازی را به عدد 21 رساند و تبدیل به اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد که بیشترین گل را در مرحله گروهی این رقابت‌ها به ثمر رسانده است. زردپوشان وستفالن با چهار برد و دو تساوی در این مرحله به کار خود پایان دادند که شامل دو پیروزی 6 بر صفر و 8 بر 4 مقابل لژیا ورشو لهستان است. به این ترتیب دورتموند رکورد 20 گل زده تیم‌های منچستریونایتد (99-1998)، بارسلونا (12-2011) و رئال‌مادرید (14-2013) در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را شکست.

رکورد دیگری که در بازی شب گذشته رئال‌مادرید و دورتموند رقم خورد، از آنِ مهاجم فرانسوی کهکشانی‌ها شد. کریم بنزما با دو گلی که وارد دروازه نماینده آلمان کرد از رکورد 49 گل زده دی‌استفانو، اسطوره فقید باشگاه رئال‌مادرید در رقابت‌های اروپایی گذشت و شمار گل‌های زده خود در رقابت‌های اروپایی را به عدد 50 رساند.

بنزما با این گل زده به رده هفتم بهترین گلزنان تاریخ رقابت‌های اروپایی رسید. در جدول برترین گلزنان این رقابت‌ها کریستیانو رونالدو با 96 گل صدرنشین است و لیونل مسی با 94 گل و رائول گونزالس با 71 گل به ترتیب دوم و سوم هستند. همچنین رود فن‌نیستلروی با 60 گل، آندری شوچنکو با 59 گل و تیری آنری با 51 گل  در رده‌های چهارم تا ششم هستند.

رکورد دیگر بازی شب گذشته به زین‌الدین زیدان اختصاص یافت که با تساوی دو تیم رئال‌مادرید و بورسیا دورتموند رکورد شکست‌ناپذیری کهکشانی‌ها در رقابت‌های مختلف با زیدان به 34 بازی رسید. سرمربی فرانسوی مادریدی‌ها با رکورد 34 بازی بدون شکست لئو بین‌هاکر، سرمربی رئال‌مادرید در فصل 89-1988 برابر شد.

اگر زیدان در بازی بعدی مقابل دپورتیوو لاکرونیا شکست نخورد، رکورد باشگاه رئال‌مادرید در شکست‌ناپذیری را به نام خود ثبت خواهد کرد. البته زیزو می‌تواند پس از آن به فکر شکستن رکورد شکست‌ناپذیری در اسپانیا که به نام بارسلونای لوئیس انریکه است و در 39 بازی به ثبت رسیده، باشد.