علی کفاشیان در حاشیه دیدار تدارکاتی تیم های ملی فوتسال ایران و روسیه در رابطه با غیبتش در مسابقه روز گذشته گفت: من روز قبل از شروع بازیها به تمرین بازیکنان آمدم و با آنها صحبت کردم. روز گذشته نیز با مسئول فوتسال روسیه صحبت هایی انجام دادم.

وی افزود: مسئولان فوتسال روسیه از ما برای میزبانی جام جهانی بانوان حمایت خواستند و ما هم تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا در تمام بخش ها مانند بخش آقایان، بانوان و رده های سنی با این تیم تعامل داشته باشیم تا فوتسال را توسعه دهیم.

رئیس کمیته فوتسال تصریح کرد: ما همچنین تلاش می کنیم تا فوتسالمان نظم پیدا کند زیرا در سطح آسیا و همچنین جهانی رقبای زیادی داریم. در حال حاضر در سطح جوانان ۲۴ تیم حضور دارند که تلاش می کنند ما هم باید بهترین فعالیت ها را انجام دهیم تا در زمینه فوتسال موفق باشیم. همچنین فعالیت های آموزشی در برنامه داریم و مربیانی از سطح ایران و همچنین چندین مربی عراقی هم حضور دارند تا آموزش ببینند.

وی در رابطه با امضای قرارداد با کادر فنی تیم بزرگسالان و امید اظهار کرد: هم کادر فنی بزرگسالان و هم کادر فنی تیم امید تفاهمات لازم با آنها انجام شده و به تفاهم نهایی رسیدیم. در حال حاضر محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم بزرگسالان و علی صانعی سرمربی تیم امید ایران است.

وی در خصوص اختلافش با کارلوس کی روش سرمربی تیم امیدهای ایران نیز اظهار داشت: ما اختلافی نداریم. بعضی اوقات ایشان گلایه هایی در رابطه با تیم ملی دارند که نباید این گلایه ها را اختلاف محسوب کرد. ما ایشان را برای تیم ملی مان قبول داریم و اگر یک سری اعتراضات است نباید به من نباید صورت بگیرد. این اعتراضات در سطح  کنفدراسیون فوتبال آسیا است و ما بدنبال پیشرفت در فوتبال هستیم. ایشان هم کار خودش را انجام می دهد. اجازه بدهید ایشان ما را قبول نداشته باشد اما ما کی روش را قبول داریم.

رئیس کمیته فوتسال در رابطه با حضور در هیئت رئیسه فیفا گفت: متاسفانه برخی ها نمی خواهند که ما باشیم زیرا در مجمع قبلی تنها نام من و یک چینی مطرح بود که انتخابات را لغو کردند و ما هم دست تنها نمی توانستیم کاری انجام دهیم. شاید برخی کشورها دوست ندارند که ایران کرسی بگیرد اما ما در ۴ رده در آسیا تیم برتر این قاره هستیم و در رأس مسائل فوتبالی قاره قرار داریم. من رابطه ام با هیچکس بد نیست و امیدوارم حمایت های لازم صورت بگیرد.

کفاشیان در خصوص بازیهای تدارکاتی تیم ملی فوتسال گفت:  مذاکراتی در این زمینه صورت گرفته و حتی مذاکراتی با برخی کشورها انجام شده است. ما روسیه را به عنوان یک حریف خوب قبول داریم که تیم دوم دنیا هستند و عملکرد خوبی دارند. ما جزو کشورهای خوب هستیم و همچنین اگر امکانات فراهم باشد برخی از کشورهای دیگر نیز رغبتشان را برای حضور در فوتسال نشان می دهند.

وی در خصوص میزبانی جام جهانی گفت: این موضوع مانند خواستگاری می ماند. ما قبول داریم و تنها برخی حمایت ها باید صورت بگیرد از سوی دولت و وزارت ورزش. ما تلاش می کنیم که شایستگی مان را در زمینه میزبانی جام جهانی نشان دهیم البته نیازمند حمایت هستیم و دولت نیز باید بودجه ای را برای این کار در نظر بگیرد. ما همچنین شهر مشهد را معرفی کردیم که ظاهرا مورد قبول واقع نشده است.

کفاشیان در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه نیز اظهار داشت: بانوان از سایر کشورها می توانند در سالن برگزاری بازی حضور پیدا کنند همانطور که در فوتبال هم شاهد این موضوع بودیم که بانوان در قسمتی از ورزشگاه حاضر می شدند.

رئیس کمیته فوتسال در رابطه با دلایل لغو دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران و ساحل عاج اظهار داشت: دلایل اصلی این موضوع را نمی دانیم اما تلاش می کنیم تا سایر گزینه ها را برای برگزاری بازی تدارکاتی در نظر بگیریم.

وی در خصوص اینکه آیا حریفان مانند تیم گینه پاپوا خواهد بود، تصریح کرد: دیگر این در حوزه انتخابات کادر فنی است و آنها تلاش می کنند تا ما برویم و حریفان را انتخاب کنیم.

 کفاشیان در خصوص صحبتهای اخیر مسعود شجاعی درباره فساد در فوتبال گفت: ما در فوتبال فساد نداریم. در چند سال گذشته آنقدر به این موضوع پرداخته شده که قسمتی از آن از بین رفته است.

وی تاکید کرد: ما یک کمیته اخلاق قوی داریم که با هیچکس تعارف ندارد. کسی که راجع به فساد در فوتبال صحبت می کند باید این موضوع را ثابت کند وگرنه باید پای همه چیز باشد.