سید مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال این روزها درگیر حواشی جالبی شده است. او به دلیل عکس گرفته شده در تابستان ۹۵ و در ارمنستان به کمیته اخلاق دعوت شده و بعد از اینکه در جلسه این کمیته شرکت نکرده، با محرومیت سه جلسه‌ای از همراهی تیمش مواجه شده است. هرچند که این حکم ابلاغ نشده و شاید هم کلا تغییر کند ولی چند نکته در این میان قابل ذکر است.

اول اینکه چرا بعد از ۵ ماه از گذشت اردوی استقلال در ارمنستان و در آستانه بازی حساس استقلال و تراکتورسازی مهدی رحمتی با خبر محرومیتش روبه‌رو می‌شود، اتفاق عجیبی است. مطمئنا این خبر می‌تواند باعث برخی بدگمانی‌ها به فدراسیون و کمیته اخلاق شود. حساسیت‌ها وقتی بالا می‌گیرد که بدانیم در آن عکس نه تنها مهدی رحمتی، بلکه دو بازیکن سرشناس دیگر استقلال یعنی کنعانی زادگان و میثم مجیدی هم حضور داشتند.

دوم اینکه شاید ایجاد یک ضابطه مشخص و قانون‌مند بتواند از اتفاقات بعدی جلوگیری کند. مشخصا استقلالی‌ها استدلال محکمه پسندی در این رابطه دارند و می‌گویند نماینده وزارت ورزش در آن مکان بوده است و اگر عکس گرفتن اشکال داشته، چرا نماینده مذکور به این مورد اعتراض نکرده است؟

اما سومین مسئله به خود مهدی رحمتی بر می‌گردد. مهدی رحمتی یکبار با اعلام خستگی، اعلام کرد می‌خواهد مدتی از تیم ملی به صورت موقت خداحافظی کند. اتفاقی که چالش‌ها و حواشی زیادی را در آن دوره برای استقلال، تیم ملی و خود رحمتی ایجاد کرد و عملا اهالی فوتبال را به دو دسته حامیان رحمتی برای بازگشت به تیم ملی و حامیان کی‌روش برای دوباره دعوت نکردن رحمتی به تیم ملی، تقسیم کرد.

مهدی رحمتی دوباره پای در این وادی اشتباه گذاشته و در برنامه ۹۰ اعلام کرد که اگر مشکل خودش است، از فوتبال خداحافظی می‌کند. مشخص نیست این اصرار رحمتی به استفاده از حربه خداحافظی چه منشایی دارد ولی بد نیست اطرافیان دروازه‌بان سابق تیم ملی، به او بگویند تا دوباره اشتباه تیم ملی را تکرار نکند. اگر او واقعا قائل است که عده‌ای با شخص او مشکل دارند و از این طریق تیم فوتبال استقلال آسیب می‌بیند، بهتر است آنها را معرفی کند تا مردم در این‌باره قضاوت کنند. اگر هم از لفظ خداحافظی برای اثبات حقانیت خود استفاده می‌کند، باید بداند راه اشتباهی را انتخاب کرده است و برای اثبات اینکه در حقش اجحافی در حال رخ دادن است، می‌تواند از راه‌ها و مسیرهای دیگری استفاده کند، مگر اینکه واقعا تصمیمش برای خداحافظی از فوتبال جدی باشد که این فرض چندان به ذهن نزدیک نیست.