محمد رویانیان در خصوص اظهارات علی‌اکبر طاهری مبنی بر بدهی باشگاه پرسپولیس به مانوئل ژوزه و جریمه‌ای که برای این باشگاه در نظر گرفته شده، گفت:‌طبق حکم فیفا بدهی من به ژوزه 311 هزار یورو مطابق با 380 هزار دلار است و این در حالی است که من 450 هزار دلار بدهی مدیران سابق را به وینگادا پرداخت کردم بدون اینکه در این باره حرفی بزنم یا منتی سر کسی بگذارم. مطمئنا اگر این پول در زمان خودش پرداخت می‌شد دیگر این مسائل پیش نمی‌آمد.

وی ادامه داد:‌ من 450 هزار دلار بدهی وینگادا را بدون هیچ غرولندی پرداخت کردم چون به مدیران قبلی مثل کاشانی و قبل از او اعتقاد و اعتماد داشتم و به آنها احترام می‌گذاشتم. به همین دلیل با همدیگر همکاری کردیم و مطمئنا اگر آن پول را پرداخت نمی‌کردم این بدهی امروز سه برابر شده بود. من این پول را پرداخت کردم بدون اینکه حرفی بزنم و به روی کسی بیاورم اما آقایان 380 هزار دلار بدهی ژوزه را پرداخت نکردند و به این دیر پرداخت کردن جریمه خورد.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: من علیه ژوزه به فیفا شکایت کردم چرا که سه اتهام درباره او وجود داشت. اول اینکه ما به او ابلاغ کردیم بدون اجازه ما به پرتغال سفر نکند اما این مربی بدون هماهنگی ما در پایان نیم‌فصل به پرتغال رفت. دوم اینکه به او گفته بودیم علیه کی‌روش و تیم ملی حرفی نزند چرا که هشت ملی‌پوش داشتیم اما او بر خلاف خواسته ما علیه سرمربی تیم ملی بیانیه داد و باعث شد پرسپولیس به هم بریزد و سوم هم اینکه قبل از اینکه از پرتغال به ایران بیاید به او گفتیم پیش از حضور در تمرین در کمیته فنی باشگاه حاضر شود تا به اشکالات فنی این مربی رسیدگی شود اما او بدون هماهنگی با ما سر تمرین رفت و ما مجبور شدیم اعلام کنیم او را راه ندهند.

رویانیان تصریح کرد: ما در حال مذاکره با او بودیم اما او شبانه و بدون اطلاع ما به پرتغال رفت سپس ما علیه این مربی به فیفا شکایت کردیم و فیفا رونوشتی به ما داد که مدارک خودمان را بدهیم که همین موضوع با رفتن من از پرسپولیس همزمان شد اما به شکری مسئول حقوقی باشگاه گفتم که او از باشگاه مدارک را بگیرد و پیگیر این موضوع شوم که او به هر ترتیبی بود راهی باشگاه شد اما در پرسپولیس تحویلش نگرفتند و با او همکاری نکردند. من هم که دیگر در باشگاه نبودم که بخواهم کاری کنم. بعد از آن همین 311 هزار یورو که مطابق با 380 هزار دلار است بدهی ما به ژوزه شد و بقیه پول بحث جریمه دیرکرد بوده و اینکه ما پاسخی به مکاتبات فیفا ندادیم و الا من بدیهی نداشتم.

وی درباره اظهارات سرپرست باشگاه مبنی بر جریمه 50 هزار فرانکی که به خاطر انتقال خلعتبری از عجمان امارات به پرسپولیس صورت گرفت و اینکه گفته می‌شود به دلیل تخلف مدیران سابق این باشگاه بود، اظهار داشت: در این باره من فقط یک چیز می‌گویم و آن اینکه اگر موضوع خلعتبری خلاف بوده پس چرا باشگاه عجمان ITC این بازیکن را صادر کرد و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم آن را تأیید نمود؟ آقای طاهری! برادر من! خلعتبری هیچ بدهی نداشت و پول او تسویه شده بود و در این میان اگر تخلفی هم صورت گرفته از سوی آنها بوده چرا که ما برای بازی کردن این بازیکن حتی از فیفا هم استعلام گرفتیم اما حالا بعد از 4 سال مدعی 50 هزار فرانک شدند. شما باید از حق باشگاه دفاع می‌کردید. چرا از من سوالی نپرسیدید؟

مدیرعامل اسبق پرسپولیس در پایان گفت: شما که بیش از 250 میلیون تومان برای اردوی امارات هزینه می‌کنید چرا این پول را پرداخت نکردید؟ به هر حال این مسائل در باشگاه پرسپولیس طبیعی است و قطعا طاهری هم از این باشگاه برود پرونده‌هایی برای مدیر بعدی وجود دارد.