مهدی تاج روز دوشنبه در حاشیه کلاس مربیگری فوتسال در آکادمی فوتبال،گفت: فوتسال آسیا اعتبار خوبی در دنیا دارد و آن هم به دلیل حضور کشورهایی مثل ایران، ژاپن و برخی کشورهاست و خوشحالیم که امروز همه فوتسالیست‌های بزرگ ایران که روزی در تیم ملی بودند در این کلاس حاضر شدند.

وی گفت: فوتسال ایران باید با توجه به داشتن جایگاه سومی جهان عملکرد خوبی در عرصه بین المللی داشته باشد.

رئیس فدراسیون با اشاره به اینکه باید در فوتسال با تلاش زیاد پیشرفت کنیم، گفت: فوتسال ایران می تواند به رده‌های دوم و حتی اول جهان برسد و برای رسیدن به این هدف آکادمی فوتسال باید راه اندازی شود.

تاج درخصوص حضورش نداشتن در مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال و فوتسال آسیا گفت: به دلیل اعمال برخی تبعیض ها در موارد مختلف فوتبال و فوتسال به این مراسم نرفتم. به عنوان مثلا اگر الان اعلام کنیم حاضر به رقابت با قطر در کشورش نیستیم، بدون شک نتیجه این دیدار سه بر صفر به سود قطر اعلام می‌شود. اما عربستان همین کار را انجام داد و AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) به جای آنکه پرونده را برای بررسی به کمیته اخلاق فیفا ارجاع دهد،موافقت کرد که بازی در کشور بی‌طرف برگزار شود.

وی در ادامه افزود: همچنین با وجود موفقیت های تیم فوتسال ایران در جهان، دعوت نکردن از آنها به این مراسم نشانه تبعیض بود. البته جام مربوط به بازیکن و تیم ایران را بعدا اهدا خواهند کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌هایش گفت: سومین تبعیض در دیدار مقابل سوریه اتفاق افتاد که تیم ما مجبور شد به جای فوتبال آب‌بازی کند. البته 40 البته روز قبل از انجام این دیدار با ای اف سی نامه‌ نگاری کردیم ولی کنفدراسیون فوتبال آسیا چشمش را روی این مسئله بست.

تاج درخصوص اینکه آیا انتظار نداشتید کفاشیان در این زمینه رایزنی کند؟ گفت: من با کفاشیان صحبت کردم و می‌دانم که او اعتراض‌هایش را انجام می‌دهد ولی AFC فضایش به شکلی است که در نهایت تصمیمی که در کل گرفته شود را اجرا می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص مسعود شجاعی و احضارش به کمیته اخلاق، گفت: صحبت‌های شجاعی به گونه‌ای بود که حتی خیلی از رسانه‌ها نتوانستند به آن اشاره کنند و آنها را منعکس کنند.

وی درخصوص برنامه‌های تیم ملی و اینکه آیا تغییراتی در روند مسابقات لیگ برتر به وجود می‌آید یا خیر؟ گفت: بازی با مراکش در برنامه‌های تیم ملی است و برنامه جدیدی در آن گنجانده نشده است.