دیدار تیمهای استقلال و تراکتورسازی این هفته در شرایطی در ورزشگاه آزادی برگزار می شود که به نظر می رسد جنجال های بیرون زمین به مسائل فنی این مسابقه چربش داشته باشد. اولین بحث شاید ماجرای سکوهای ورزشگاه آزادی باشد؛ مثل همیشه تراکتورسازان معتقدند که باید بیش از 10 درصد از سکوها را در اختیار داشته باشند و استقلالی ها نیز چنین اجازه ای را نمی دهند. پیش بینی می شود که هواداران استقلال که در دربی هم تیمشان را خیلی خوب همراهی نکردند، در چنین روز تعطیلی به ورزشگاه بروند.

بحث دیگر رویایی برخی از چهره های مهم در این مسابقه است. شاید قرار گرفتن قلعه نویی برابر استقلال مهمترین اتفاق باشد. اینکه بدانید او با رحمتی هم روبرو می شود یا خیر، از نکته جالب این مسابقه خواهد بود. به هر حال همه به یاد دارند که درگیری لفظی رحمتی و قلعه نویی در مسابقه قبلی باعث محرومیت 2 جلسه ای دروازه بان شد. 

به نظر می رسد با این وضعیت جدال آبی پوشان تهرانی و سرخپوشان تبریزی بیشتر شبیه یک جنگ باشد و باید دید که چه نتیجه ای در بر خواهد داشت. البته همانطور که گفتیم جنگ های بیرون زمین از همین حالا آغاز شده و در نتیجه نیز تاثیر زیادی دارد.