لیگ برتر به عقیده بسیاری از کارشناسان ویترین هر فدراسیون ورزشی است. مسابقاتی که هر ساله با به نمایش گذاشتن استعدادهای سراسر کشور تیم های ملی را نیز تغذیه می کند.اما در فدراسیون تنیس شرایط به شکل دیگری است، حدود دو سال است که این رشته موفق نشده است لیگ برتر مردان را برگزار کند. هربار هم مسئولان فدراسیون با بیان اینکه به هر قیمتی لیگ را برگزار نمی کنند خود را توجیه می کنند اما به راستی چرا تنیس ایران توانایی برگزاری یک رقابت داخلی را ندارد در حالی که در برخی موارد به فکر میزبانی های بین المللی هم هست. در این خصوص مصاحبه ای با علی اصغر غمناک رئیس سازمان لیگ تنیس بخوانید:

* : تعطیلی لیگ برتر تنیس دو ساله شد.علت چیست؟

- غمناک: ما هنوز تلاش خودمان را برای برگزاری این مسابقات انجام می دهیم تا هم شان مربیان و هم بازیکنان حفظ شود. نمی خواهیم باری به هر جهت رفتار کنیم.

* آیا در آخرین دوره برگزاری لیگ این شرایط خوب وجود داشت؟ 

-در سال ۹۲ سه بازیکن خارجی در لیگ برتر تنیس حضور داشتند و سطح رقابتها خیلی خوب بود اما در سال ۹۳ که آخرین دوره برگزاری این مسابقات بود با افت زیادی مواجه شدیم و در آنجا بود که متوجه شدیم فعلا شرایط مطلوب برای برگزاری لیگ برتر را نداریم.

* مشکل این است که تیم های کمی از لیگ استقبال می کنند؟

- خیر، اتفاقا از نظر کمی مشکلی نداریم.بحث ما کیفی  است.باشگاه ها توان مالی خوبی ندارند و نمی توانند بازیکنان خوب را جذب کنند.ما باید پشتوانه ستاره هایمان باشیم وگرنه رسالت واقعی خود را انجام نداده ایم.

* با این شرایط، راهکار چیست؟ ایا امیدی به برگزاری لیگ در سال جاری هست؟

-ما تمام تلاشمان را می کنیم تا شرایط برای حضور کیفی تیم ها در لیگ برتر فراهم شود.هفته آینده جلسه ای در این خصوص داریم تا اگر بشود در یک منطقه گرمسیر تا پایان سال استارت لیگ برتر را بزنیم. امیدوارم که موفق شویم اما هنوز هیچ چیز معلوم نیست.