بارسلونا شنبه شب در هفته چهاردهم لالیگا در نوکمپ برابر رئال مادرید قرار می‌گیرد. پیش از این در برخی از رویارویی‌های دو تیم داوران قضاوت‌های جنجال برانگیزی داشته‌اند که گاهی اوقات در نتیجه بازی تاثیرگذار بوده است. در ادامه به بعضی از این جنجال‌های داوری اشاره می‌شود.

لالیگا فصل ۱۳-۲۰۱۲

این دیدار یکی از جنجالی‌ترین ال‌کلاسیکوهای تاریخ محسوب می‌شود. پرس لاسا در وقت‌های اضافه یک پنالتی به نفع بارسلونا نگرفت. همچنین ویکتور والدس (دروازه‌بان بارسلونا) به علت کنترل نکردن عصبانیتش از این بازی اخراج شد. این دیدار با پیروزی دو بر یک مادرید به پایان رسید.

قضاوت‌های جنجالی در ال‌کلاسیکو +عکس

دیدار رفت کوپا دل ری ۲۰۱۲

"کلوس گومس" گل پدرو را که در موقعیت آفساید به ثمر رسانده بود صحیح اعلام کرد. بارسلونا دراین بازی سه بر دو پیروز شد.

قضاوت‌های جنجالی در ال‌کلاسیکو +عکس

فینال کوپا دل ری ۲۰۱۱

این بازی که پر از خطا بود از دست اوندیانو ماینکو (داور) خارج شد. بازیکنان مادریدی خطای شدیدی روی داوید ویا انجام دادند اما داور آن را خطا اعلام نکرد. همچنین گل سالم پدرو، آفساید اعلام شد. مادرید یک بر صفر پیروز شد.

قضاوت‌های جنجالی در ال‌کلاسیکو +عکس

بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۱

این دیدار یکی دیگر از ال‌کلاسیکوهای جنجالی به حساب می‌آید. ولفگانگ اشتارک (داور) په په را به علت خطا روی دنی آلوس اخراج کرد. در تصاویر آهسته مشخص شد مدافع پرتغالی تنها توپ را زده و ضربه اش به پای آلوس برخورد نکرده است. بارسلونا در این دیدار دو بر صفر مادرید را شکست داد.

قضاوت‌های جنجالی در ال‌کلاسیکو +عکس

بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۱

مادرید بدون په په نتوانست نتیجه بازی رفت را جبران کند. فران بلیکر (داور) گل گونسالو ایگواین را به خاطر خطای رونالدو روی خاویر ماسکرانو مردود اعلام کرد. تصاویر نشان داد که جرارد پیکه روی رونالدو خطا کرد و باعث شد رونالدو در هنگام افتادن به ماسکرانو برخورد کند.

قضاوت‌های جنجالی در ال‌کلاسیکو +عکس

لالیگا فصل ۱۱-۲۰۱۰

اولین ال‌کلاسیکو ژوزه مورینیو با شکست سنگین رئال مادرید ( پنج بر صفر) همراه بود. در این بازی زمانی که نتیجه دو بر صفر به نفع آبی اناری ها پیش می رفت داور یک پنالتی آشکار را به نفع مادریدی ها اعلام نکرد. همچنین دروازه بان بارسا به علت کسب کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.

قضاوت‌های جنجالی در ال‌کلاسیکو +عکس

لالیگا فصل ۰۳-۲۰۰۲

مونیس فرناندس (داور) گل درست مندیتا را قبول نکرد. همچنین پنالتی روی لوییس انریکه را اعلام نکرد و به همین خاطر فرناندو هیرو اخراج نشد. همچنین زین الدین زیدان را پس از درگیری و ضربه زدن به انریکه اخراج نکرد. این بازی یک بر یک به پایان رسید.

قضاوت‌های جنجالی در ال‌کلاسیکو +عکس