تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز شب گذشته برابر پرسپولیس تن به شکست یک بر صفر داد و بعد از این بازی رسول خطیبی سرمربی ماشین‌سازی که مدتها بود فشار انتقادات را تحمل می کرد از سمت خود کناره‌گیری کرد.

اینکه چه کسی سکان هدایت تیم ماشین‌سازی را برعهده خواهد گرفت مورد بحث نیست و در اینجا بنا داریم تا بررسی کنیم و ببینیم در سه دوره قبلی رقابت‌های لیگ برتر تیم انتهای جدولی در هفته دوازدهم چه تیمی بوده و در نهایت چه اتفاقی برایش افتاده است.

* لیگ سیزدهم

در این لیگ و در پایان هفته دوازدهم تیم فوتبال مس کرمان با ۷ امتیاز، ۶ گل زده و ۱۳ گل خورده در رده شانزدهم جدول قرار داشت. در همین لیگ تیم فجرسپاسی با ۱۶ گل خورده بدترین خطدفاعی لیگ را در اختیار داشت و در نهایت مس کرمان با ۲۲ امتیاز و فجر سپاسی با ۲۶ امتیاز سقوط کردند.

* لیگ چهاردهم

در این دوره از رقابت‌ها، تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان با ۹ امتیاز، ۶ گل زده و ۱۷ گل خورده در رده آخر جدول قرار داشت. در همین لیگ تیم فوتبال راه‌آهن با ۲۰ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی را داشت و در نهایت نفت مسجد سلیمان با ۲۲ امتیاز و پیکان با ۲۶ امتیاز به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

* لیگ پانزدهم

در این لیگ تیم فوتبال فولاد خوزستان و استقلال اهواز با داشتن ۶ امتیاز در رده‌های پانزدهم و شانزدهم لیگ قرار گرفتند. تیم استقلال اهواز در آن دوره با ۲۱ گل خورده و ۵ گل زده در رده شانزدهم و تیم فولاد با ۱۹ گل خورده و ۷ گل زده در رده پانزدهم قرار داشتند.

ضعیف ترین خط دفاعی آن دوره در اختیار استقلال اهواز بود و در پایان این تیم و راه‌آهن به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

* لیگ شانزدهم (جاری)

در این دوره تیم ماشین‌سازی با ۶ امتیاز، ۷ گل زده و ۲۰ گل خورده در رده شانزدهم قرار دارد. این تیم با ۲۰ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی را هم در اختیار دارد. تیم ماشین سازی در هفت هفته گذشته نتوانسته بردی را کسب کند و به نظر می‌رسد با ادامه این روند به سرنوشت تیم‌های مشابه در لیگ‌های قبلی دچار شود و به دسته پایین‌تر سقوط کند.