محمدرضا زادمهر به عنوان اولین متخصص طب ورزشی در ایران از شرایط نابسامان جوی و تاثیر آن در فوتبال صحبت کرد و سپس به شرایط فوتبال پرسپولیس پرداخت. وی درباره اتفاقات اخیر در فوتبال لیگ برتر  صحبت‌های جالبی انجام داده است.

 

 

*آلودگی هوا بدترین حالت را می‌سازد

زادمهر درباره این موضوع که مضرات فوتبال در شرایط جوی و غیرمناسب اقلیمی چیست اظهار داشت: «سرما و گرما را به راحتی می‌توان کنترل کرد اما بدترین حالت آلودگی هواست که به خاطر چسبندگی 16 برابری منو دی اکسید کربن به هموگلوبین خون باید گفت که در دوران آلودگی هوا باید بی هیچ تردیدی مسابقات فوتبال لیگ کشور را تعطیل کرد.»

 

 

* پرسپولیس قابل قبول کار می‌کند

وی درباره بازی پرسپولیس و پیکان گفت: «تعداد بالای فرصت گلزنی برابر تیم پیکان نشان از قدرت تیم ما دارد. به نظر من اگر تیم‌ها در دوران تعطیلی خوب از حیث فنی رفتار کنند تعطیلی لیگ کمترین ضرر را بر روی آنها دارد اما خوب تعداد ملی پوشان ما زیاد بوده و علیرغم ارائه بازی خوب برابر پیکان باید بگویم که تیم ما اگر درگیر تعطیلات و تمرین با حداقل بازیکن‌ها نبود، به راحتی مقابل پیکان پیروز می‌شد.»

 

 

* طارمی جبران می‌کند

زادمهر در ادامه به سیل انتقادات نسبت به مهدی طارمی پرداخت و گفت: «درباره طارمی و سوال همگان که باز هم از فرصت سوزی‌ها می گویند باید اعلام کرد او خودش را مثل همیشه در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد اما چون فضای زیادی می‌دود و تلاش بسیاری دارد در زدن ضربه‌های آخر، عضلاتش لاکتیکی شده و از ظرفیت غیر هوازی بهره می‌برد، وگرنه مثل خیلی از مهاجمان طارمی می‌تواند اصلاً اینگونه تلاش نکند. مطمئن باشید او موقعیت‌های امروز را جبران می‌کند و آقای گل می‌شود. خودتان توجه کنید هر گاه طارمی در محوطه جریمه استارت را زده اکثراً گل زده است.»

 

 

* نبود عالیشاه تأثیر گذار بود

وی در خصوص غیبت امید عالیشاه نیز تصریح کرد: «هر چند ما بازیکنان خوب زیادی داریم اما عالیشاه بازیکن ثابت ما و کاپیتان دوم ما بوده و سال گذشته هم بهترین پاسور لیگ بوده است وبی هیچ تردیدی نبودن او در روند کار ما تأثیر گذاشته است.»

 

 

* بهتر از پارسال هستیم شک نکنید

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: «سال گذشته در هفته یازدهم لیگ ما 15 امتیاز داشتیم و از صدر جدول 7 امتیاز کمتر بودیم و حالا صدر جدول را داریم و بازی‌های آینده به گونه‌ای است که می‌توان به سادگی گفت در پایان نیم فصل صدر جدول مال ماست و البته باز هم می‌توان گفت که ما در نیم فصل دوم از همه تیم‌ها بازی‌های راحت‌تری داریم و برابر همه مدعیان باید در ورزشگاه آزادی بازی کنیم که شانس ما را برای قهرمانی بالا می‌برد.»

 

 

* ساسان به پرسپولیس بر می‌گردد 

زادمهر درباره اینکه چرا پرسپولیس مهره ای مثل ساسان انصاری را اینگونه از دست داد، عنوان کرد: «اینکه انصاری گل می زند و برای تیمی مثل فولاد که سرمربی آن سعداوی از بچه‌های سابق خودمان در پرسپولیس است خوشحالیم. به هر حال آقای برانکو توان بازی ساسان را درک کرد و او را به پرسپولیس آورد ولی انصاری به فولاد برگشت و برای خودش هم بهتر شد. البته او در پرسپولیس هم می‌توانست صاحب فرصت بازی بیشتر شود ولی ترجیح داد به تیم شهرش کمک کند.»

 

وی در پایان گفت: «به هر حال همه ما از گلزنی های او که قلبش با پرسپولیس است خوشحالیم و یاد آور می‌شویم که او به پرسپولیس بر خواهد گشت.»