"افرادی در داخل خبرها را به مراجع بین‌المللی می‌دهند" حرفی است که بارها وقتی موضوع تعلیق به میان می‌آید مسئولان ورزش کشور مطرح می‌کنند. این حرف را بارها شنیده‌ایم اما اینکه وزارت ورزش بخواهد درباره یک موضوع داخلی، آن را به نهادهای بین المللی گزارش داده و  نظر فدراسیون جهانی را بگیرد کمی عجیب به نظر می‌رسد.

موضوع از این قرار است که چندی پیش دیوان عدالت اداری با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش و فدراسیون تیراندازی موضوع ابطال انتخابات تیراندازی را اعلام کرد چرا که سیدمهدی هاشمی زمانی که برای انتخابات فدراسیون ثبت نام کرد در مجلس شورای اسلامی هم عضویت داشت. اگرچه در آن زمان اعلام شد نمایندگی مجلس شغل نیست، اما رأی دیوان عدالت اداری چیز دیگری می‌گفت و تاکید داشت که نمایندگی مجلس شغل محسوب شده و از همین رو هاشمی طبق قانون دوشغله است.

همین موضوع باعث شد تا فدراسیون تیراندازی به رای صادره اعتراض کند. رئیس فدراسیون تیراندازی مدعی شد که رأی تجدیدنظر دیوان عدالت اداری مصداق دوشغله بودن هاشمی نیست و اعتقادی به ابطال انتخابات ندارد، اما وزارت ورزش حرف دیگری می‌زند.

این وزارتخانه در اقدامی عجیب با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی تیراندازی خواستار نظر مسئولان بین‌المللی درباره احکام دیوان عدالت اداری شد، موضوعی که سبب شد تا فدراسیون جهانی از کمیته ملی المپیک ایران جریان را پیگیری کند.

در نهایت هم سیدمهدی هاشمی در جلسه روز شنبه هیات اجرایی حاضر شد تا در این باره گزارشات خود را اعلام کند. کمیته ملی المپیک نیز قرار است با استعلام از وزارت ورزش نظر خود را به فدراسیون جهانی اعلام کند.

تمامی اتفاقات رخ داده را کنار بگذاریم؛ دوشغله بودن هاشمی و رأی دیوان عدالت را نادیده بگیریم، اقدام وزارت ورزش در ورود به این موضوع و کشاندن آن به فدراسیون جهانی بسیار عجیب است و این سوال را به وجود می‌آورد آیا موضوع به این کوچکی آنقدر پیچیده است که از فدراسیون جهانی نظر بخواهیم؟ موضوع دوشغله بودن هاشمی که در زمان خودش حل شده بود حالا آنقدر حساس است که نتوان در داخل کشور آن را حل کرد؟ وقتی متولی حرمت اما‌م‌زاده را نگه ندارد، چگونه می توان از بقیه انتظار داشت؟

فدراسیون جهانی در حال حاضر منتظر نظر کمیته ملی المپیک ایران است و باید دید وزارت ورزش به استعلام کمیته چه نظری خواهد داد.