سازمان لیگ فوتبال کشورمان در توضیح اظهارات اخیر مصطفی آجرلو، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی، جوابیه‌ای در سایت رسمی خود منتشر کرد که به شرح زیر است:

همان‌گونه که قبلاً بارها اعلام شده است، در بهمن ماه سال گذشته تقویم پیشنهادی فصل 96-95 به 16 تیم حاضر در این رقابت‌ها ارسال شد و باشگاه‌ها نظرات خود را در مورد این تقویم به سازمان لیگ اعلام کردند.

ضمناً نامه تأییدی تقویم اجرایی مسابقات امسال از سوی همه باشگاه‌های لیگ برتر ازجمله تراکتور‌سازی به سازمان لیگ فوتبال ایران ارسال شده است.

متاسفانه مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی بدون آگاهی کافی از این موضوع اظهار نظر‌های غیر کارشناسی انجام داده است.

همچنین با بررسی‌های انجام شده مشخص شد تعطیلات لیگ‌های کشورهای رقیب ایران در جام‌جهانی به مراتب بیشتر از لیگ ایران است که باکمال تعجب مدیرعامل تراکتورسازی از این موضوع نیز بی اطلاع است و بدون آگاهی و اشراف به موضوع به اظهار نظر پرداخته است.

لازم به ذکر است در خصوص کارهای اقتصادی نیز خوشبختانه در سامانه 3090 تعامل کامل و خوبی با باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتور‌سازی بوجود آمده است و در آینده شاهد دستاوردهای درآمدی آن برای همه باشگاه‌ها خواهیم بود.

اشاره به این موضوع ضروری است که برگزاری مسابقات لیگ برتر از وظایف سازمان لیگ فوتبال است و فدراسیون فوتبال فقط نقش نظارتی بر آن دارد.

در این مقطع حساس که موفقیت‌های فوتبال در سطح ملی در همه بخش‌های  مختلف حاصل شده و تیم ملی نیز در آستانه صعود به جام جهانی قرار دارد بهتر است همه مدیران ،باشگاه‌ها ورسانه‌ها دست‌به‌دست هم در راه موفقیت تیم ملی گام برداریم تا باردیگر با صعود به جام جهانی دل ملت ایران اسلامی و میلیون‌ها هوادار فوتبال ایران شاد شود.