سر الکس فرگوسن سرمربی سابق تیم فوتبال منچستریونایتد، برای مراسم افتتاح لوگوی مسابقات یورو ۲۰۲۰ گلاسگو، به عنوان نماینده ای از این شهر، دعوت شده بود.

«فرگوسن» در این مراسم از خاطرات بازی کردنش در تیم کویینز پارک صحبت کرد. وی گفت که در سال ۱۹۵۷ در سن ۱۶ سالگی زمانیکه اولین بازی اش را تجربه می کرد، اتفاقی برایش رخ داد که هرگز از یاد نمی برد.

«فرگوسن» گفت: بنا به دلایلی در سمت راست بازی می کردم. تیم حریف دفاع چپی به نام «مک نایت» داشت. وی در حالیکه مرا مسخره می کرد، گفت: تو در این تیم چه می کنی؟ سپس مرا گاز گرفت. به سرمربی ام گفتم و او فریاد زد: پس تو هم گازش بگیر!

این بازی که در ورزشگاه «همپدن» در شهر گلاسگو برگزار شد، نهایتاً با پیروزی دو بر یک تیم میزبان به پایان رسید.

مرد اسکاتلندی درباره اولین بازی اش که در این استادیوم برگزار شد، گفت: «همپدن» ورزشگاه بزرگی است. در دیدار رئال مادرید مقابل آینتراخت فرانکفورت در فینال جام اروپا، ۱۳۴ هزار تماشاگر آنجا بودند. همچنین رکورد جمعیت این ورزشگاه ۱۴۸ هزار نفر است که در فینال جام اسکاتلند در سال ۱۹۳۷ اتفاق افتاده است.

اکنون به این اندازه گنجایش ندارد اما جو آنجا هنوز به همان شکل باقی مانده است و هنوز همان حس را القا می کند. ورزشگاه بزرگی است و مسابقات یورو اینجا فوق العاده خواهد شد.