نعیم سعداوی در نشست خبری پیش از بازی تیمش با استقلال تهران گفت: قبل از اینکه به موضوع بازی بپردازیم باید یکسری تشکر کنم از هواداران و مسئولان باشگاه که با تمام وجود تیم جوان و بومی را تشویق می‌کنند. آنها با حمایت‌های خود فولاد را مورد لطف قرار دادند. همچنین متشکرم از همه عوامل باشگاه. 

وی ادامه داد: امیدوارم با نوع کاری که انجام می‌دهیم و بازی‌هایی که به نمایش می‌گذاریم، از شرمندگی همه این دوستان خارج شویم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با اشاره به شرایط تیمش، خاطر نشان کرد: محروم نداریم، اما چند بازیکن مصدوم داریم که کادر پزشکی تیم تمام تلاشش را کرد تا همه بازیکنان را به این بازی برساند.

سعداوی در مورد تیم استقلال گفت: حریف‌مان تیمی قابل احترام است. یک وجه اشتراک بین فولاد و استقلال وجود دارد آن هم اینکه کادرفنی جدید و بازیکنان جدیدی را جذب کرده‌اند. البته به لحاظ بودجه و نوع بازیکنان، شاید قابل قیاس نباشیم.

«می‌توان گفت تمام اهداف حریف فردای ما به گرفتن جام خلاصه می‌شود»، وی با بیان این جمله تصریح کرد: آنها همه چیز را در اختیار دارند که بهترین نتایج را گرفته‌اند و در چند هفته اخیر به اهداف خود رسیده‌اند. استقلالی‌ها در پست‌های مختلف، بازیکنان خوبی در اختیار دارند، اما ما هم فولاد هستیم و در شهرمان بازی می‌کنیم. ما هواداران‌مان را در کنار خود داریم و انگیزه‌های‌مان بالاست.

سعداوی افزود: تمام مجموعه فولاد یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند و آنهم ارائه یک کار کیفی مناسب است تا یک فوتبال جذاب را به نمایش بگذاریم. ما تمام توان خود را در این زمینه هزینه می‌کنیم. امیدوارم این فاکتورها همراه با نتایج مناسب باشد تا از شرمندگی هواداران خارج شویم. من مدام به این موضوع اشاره می‌کنم، چون از روز اول به حمایت از ما پرداختند. فردا نیز چهلمین روز درگذشت یکی از هواداران‌مان است که در حاشیه دیدار با پدیده فوت کرد. امیدوارم یک شرایط ویژه را برای این بازی شکل دهیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با اشاره به اهداف تیمش ادامه داد: یکی از اهدافی که دنبال می‌کنیم، این است که بتوانیم همه از جذابیت‌های فوتبال لذت ببریم. هدف‌مان از بازی با استقلال هم همین است. باید همه توان‌مان را بگذاریم و فوتبال زیبا و جذابی را ارائه دهیم. توصیه من به همه هواداران این است که فارغ از هر مسئله‌ای، فقط تیم را تشویق کنند. ما تیمی جوان با پتانسیل بالا در اختیار داریم. حرف برای گفتن زیاد است و اهداف‌مان را بازی به بازی دنبال می‌کنیم. امیدوارم مقابل استقلال، بازی زیبا و جذاب توأم با کسب امتیاز را پشت سر بگذاریم.

وی با ابراز تشکر از هواداران فولاد خوزستان خاطر نشان کرد: کانون هواداران باشگاه فولاد چهار دوره به‌عنوان بهترین کانون هواداران در فوتبال انتخاب شده است. می‌توان گفت ما واقعاً هواداران بی‌نظیری داریم. هفته قبل اتفاقات خوبی رخ نداد، اما چیزی که هواداران فوتبال در خوزستان پیگیری می‌کنند، احقاق حق قانونی‌شان است. براساس آنچه که قانون می‌گوید 90 درصد سکوها باید در اختیار میزبان باشد و ما همان را می‌خواهیم. ما مردمی خونگرم هستیم و دنبال این هستیم که از جذابیت‌های فوتبال لذت ببریم.

سعداوی ضمن تمجید دوباره از تیم استقلال گفت: استقلال واقعاً تیم خوبی است و نیمکت بسیار خوبی دارد، اما این‌طور نیست که استقلال مقابل ما، کار ساده‌ای داشته باشد. ما تیمی جوان و یکدل هستیم و با تمام وجود به میدان می‌رویم تا بهترین نتایج ممکن را بگیریم. در ارتباط با نتیجه هم باید بگویم جذابیت فوتبال این است که غیرقابل پیش‌بینی است. ما این موضوع را در جمع بازیکنانم نمی‌برم و فقط به آنها می‌گویم به بازی فکر کنید و بیشترین تلاش خود را به کار ببندید. اگر این‌طور باشد، بهترین نتیجه را می‌گیریم.

سعداوی درپایان در پاسخ به این سؤال که آیا تغییر زمان بازی از سوی باشگاه فولاد خوزستان بود یا نه، تصریح کرد: نه، این موضوع از سوی باشگاه فولاد انجام نشد.