با انتخاب کمیته فنی مسابقات لالیگا، اوبلاک دروازه‌بان اتلتیکو مادرید به عنوان برترین گلر و دیگو گودین به عنوان برترین مدافع فصل انتخاب شدند.

 مربی آرژانتینی اتلتیکو به عنوان برترین مربی فصل گذشته لالیگا انتخاب شد او بالاتر از مارسلینو از ویارئال و بریتزو از سلتاویگو قرار گرفت.سیمئونه به همراه اتلتیکو به فینال لیگ قهرمانان صعود کرد و در لالیگا در چند سال گذشته مدعی قهرمانی بوده است.

مارکو آسنسیو بازیکن رئال مادرید به عنوان پدیده فصل معرفی شد و بالاتر از سائول نیگز از اتلتیکو و همچنین اویارزابال از سوسیداد قرار گرفت.

بر همین اساس لوکا مودریچ هافبک طراح رئال به عنوان بهترین هافبک میانی انتخاب شد.

مودریچ به همراه رئال عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را کسب کرده و در بیشتر گل‌های رئال نقش به سزایی داشته است.

 
 
لوئیز سوارز هم به عنوان بهترین بازیکن غیر اروپایی فصل لالیگا انتخاب شد.سوارز کفش طلای اروپا را نیز به خود اختصاص داده بود.

مسی به عنوان بهترین مهاجم لالیگا انتخاب شد او با زدن ۲۶ گل در فصل گذشته یکی از ارکان اصلی موفقیت های بارسا محسوب می‌شود و در چند سال گذشته یکی از بزرگ ترین بازیکنان جهان و اروپا بوده است.

 

گریژمان مهاجم فرانسوی اتلتیکو که گلزن اول تیم سیمئونه بود جایزه ۵ ستاره و بازیکن محبوب و تاثیرگذار لالیگا را دریافت کرد و به عنوان برترین بازیکن لالیگای فصل ۲۰۱۶- ۲۰۱۵ انتخاب شد.

نکته جالب اینکه هیچ نامی از رونالدو در مراسم نبود.