مجید صالح در ارزیابی از عملکرد این فصل آبی پوشان گفت: استقلال در هفته های اخیر روند رو به رشدی داشته و نشانه های پیشرفت در این تیم کاملا به چشم می‌خورد. سه پیروزی متوالی برای استقلال بدون دلیل به دست نیامده و این نشان می‌دهد که کادر فنی استقلال برای این تیم زحمت خودش را کشیده است.

مربی فصل گذشته استقلال که این روزها در آمریکا به سر می‌برد در ادامه افزود: از نقاط ضعف استقلال در ابتدای فصل این بود که منصوریان آزمون و خطا زیاد داشت و ما شاهد تغییرات زیادی در ترکیب استقلال در بازی های اولیه بودیم. این نقص ناشی از آن است که یا استقلال قبل از فصل بازی های تدارکاتی خوبی نداشته و یا از این بازی های تدارکاتی بهره برداری مناسبی نشد. چون شناخت نفرات ثابت و ایجاد زوج های ترکیبی باید در بازی های تدارکاتی حادث شود. اما انگار استقلالی ها از بازی های اولیه شان بعنوان بازی تدارکاتی استفاده کردند تا این شناخت ها صورت گیرد. 

صالح با اشاره به جهش چشمگیر استقلال در جدول رده بندی و رسیدن به رتبه پنجم رقابت ها نیز گفت: حضور در رتبه پنجم نمی‌تواند برای تیم بزرگ استقلال یک موفقیت و یک افتخار باشد.  به یاد داشته باشید که همین تیم استقلال فصل گذشته در چنین روزهایی با اقتدار در صدر جدول بود.  اما از آنجایی که این تیم در رده پانزدهم قرار داشت و از آنجا خودش را به رده پنجم رسانده، این رتبه  خوشایند به نظر می‌رسد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تیم سابقش با این نتایج از بحران خارج شده یا خیر گفت: به نظر من تیم از بحران خارج شده. اما در فوتبال بحران همیشه در کمین است و نمی توان از آن غافل شد. تیمی مثل استقلال که با هدف قهرمانی وارد لیگ می‌شود، تنها زمانی می‌تواند نفسی به راحتی بکشد که جام قهرمانی را بالای سر برده باشد.

مربی فصل پیش آبی پوشان در خصوص این که آیا این تیم می‌تواند  فصل جاری را با قهرمانی به اتمام برساند یا خیر گفت: استقلال جزو تیم هایی است که در این فصل شانس قهرمانی دارد. اما هنوز ابزارش برای قهرمانی کامل و کافی نیست. آبی پوشان نسبت به ابتدای فصل رشد خوبی داشتند، اما هنوز به نقطه ایده آل نرسیده اند.