محمد صمیمی در مورد شرایطش اظهار داشت: تمرینات هوازی خود را آغاز کرده‌ایم، اما فعلا خبری از سوی فدراسیون دوومیدانی برای برگزاری اردوها و مسابقات قهرمانی آسیا وجود ندارد و امیدوارم این اتفاق نیفتد که دو ماه مانده به فکر آماده سازی باشند.اگر می‌خواهیم در آسیا موفق باشیم باید از همین امروز آغاز کنیم.

وی ادامه داد: اینکه بخواهیم دو، سه ماه مانده به مسابقات اردو بگذاریم و هزینه کنیم فایده‌ای ندارد. در گذشته هم همین اتفاق افتاده و باید فکری به حال این وضعیت شود.

ملی پوش پرتاب دیسک دوومیدانی گفت: بارها و بارها اعلام کرده‌ایم که فقط باید حمایت صورت بگیرد. در رده باشگاهی هیچ درآمدی نداریم و فدراسیون هم حقوق‌ها را متوقف کرده و 6 ماه گذشته را هم نداده است؛ با این شرایط یک ورزشکار باید چطور تمرین کنیم؟

صمیمی گفت: از سال گذشته از تیم باشگاهی‌مان طلب داریم و کسی هم به فکر نیست و به این فکر هستم که شغل دوم پیدا کنم و حداقل بتوانم هزینه‌های روزمره خودم را از این طریق دربیاورم.

وی با اشاره همیشه در مسابقات آسیا موفق بوده است، گفت: در این فصل اکثر پرتاب‌های من حدود 64 متر بوده است که با این وضعیت در آسیا مدال می‌گیرم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.نه تنها الان، بلکه چند سال است که دوومیدانی با مشکلات مالی مواجه است و نمی دانیم چه زمانی حل خواهد شد.