افشین پیروانی که صبح امروز در برنامه ورزش و مردم شرکت کرده بود، ابتدا درگذشت دکتر مهدی خانبانی روانشناس سابق پرسپولیس را تسلیت گفت و تاکید کرد که وی برای تیم ملی و پرسپولیس زحمات زیادی کشیده بود.

پیروانی درمورد وضعیت تیم ملی گفت: صعود به جام جهانی آرزوی هر کشوری است. تیم ملی با صدرنشینی در مرحله نخست به مرحله دوم آمد. در این مرحله هم در گروهی قرار گرفتیم که تمام تیم هایش تلاش می کنند به جام جهانی بروند. ما از چهار بازی 10 امتیاز گرفتیم اما کار تیم ملی هنوز تمام نشده است. 

وی افزود: با تیمهای خوبی بازی داریم و باید تلاشمان بیشتر از گذشته باشد. انشاله تعامل خوبی بین فدارسیون و رسانه ها به وجود بیاید. باید از هواداران هم تشکر کرد با وجود این که دوست نداشتند تیم ملی در تاسوعا بازی کند، به ورزشگاه آمدند. هواداران یار فیکس تیم ملی هستند و با حمایت آن ها توانستیم در روز بازی با کره جنوبی پیام امام حسین(ع) را به تمام جهان مخابره کنیم.

مدیر تیم ملی با اشاره به برنامه ریزی حریفان، بیان کرد: کره جنوبی را شکست دادیم که فدراسیون فوتبالش بودجه و برنامه ریزی دارد. چین هم قرار است مارچلو لیپی را برای سرمربیگری بیاورد. تیمهای حریف ما برنامه ریزی خوبی کردند.

پیروانی درباره برنامه های کارلوس کی روش، گفت: کادرفنی تیم ملی زحمات زیادی می کشد. هر روز تمرینات تیم ملی فیلمبرداری می شود و کادرفنی این فیلم ها را آنالیز می کند. کی روش از نظر فنی واقعا مربی سطح بالایی است و باید به او افتخار کنیم.

وی ادامه داد: من هم قبول دارم که تا حدی اخلاق کی روش تند است اما این موضوع هم دلیل دارد. اگر امکانات ما مثل چمن و لباس درست باشد، دیگر بهانه ای دست کسی نمی دهیم. 5 سال است که لنت های اتوبوس تیم ملی صدا می دهد. هر روز هم می گویند تازه عوض کردیم. باید از شرکت هواپیمایی آتا تشکر کنیم. کاپیتان پازوکی مدیرعامل شرکت آتا ما را با پرواز چارتر به ازبکستان برد و برگشت. برای موفقیت باید همه به تیم ملی کمک کنند. پرواز چارتر یکی از نیازهای اصلی تیم ملی است و نباید برای پرواز به چین، 2 روز در راه باشیم. 

وی درباره اتفاقات ازبکستان اظهار داشت: اکنون فوتبال این نیست که فقط 90 دقیقه در زمین بازی کنید. جنگ های روانی زیادی راه می اندازند و متاسفانه در فرودگاه یکسری معطل می کنند. بعد از بازی با ازبکستان نیز ما را نگه داشتند. به شکلی عجیب 18 جفت کفش بازیکنان در ساک هایشان گم شد. کفش های بازیکنان در چند ساک بود که تعدادی از آنها را برداشتند. ما باید آنقدر قوی باشیم که این مسائل روی ما تاثیرگذار نباشد.

پیروانی ادامه داد: روز بازی با کره من و کی روش در رختکن تنها بودیم. از او پرسیدم که این تیم بهتر است یا تیم 4 سال قبل. او گفت که این تیم بهتر است اما نکته اینجاست که تجربه تیم پایین است و تیم قبلی بازیکنان باتجربه تری داشت. بازیکنانی را داریم که سن پایین  دارند. تیم ما هم مثل کره و ژاپن در حال پوست اندازی است اما جوان ترین بازیکنان آنها 30، 40 بازی ملی دارد. مربیان باشگاهی بیایند و ببیند که بازیکنانشان اگر در تیم ملی هستند، چطور برایشان برنامه ریزی شده است. ما از الان برای قرعه کشی جام جهانی برنامه ریزی داریم.