صدر جدول رنکینگ جهانی فیفا همانند ماه های اخیر دستخوش تغییر زیادی نشده است و همچان آرژانتین علیرغم نتایج نه چندان خوب هفته های اخیر در رقابت های مقدماتی جام جهانی، رتبه اول را با اختلاف زیاد به خود اختصاص داده است. اما آلمان و برزیل با یک پله صعود، در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته و به همراه بلژیک و کلمبیا، 5 تیم اول رده بندی جدید منتشر شده از سوی فیفا هستند.

 

رتبه ششم جدول، همچنان در اختیار شیلی قرار دارد و فرانسه با 1 پله صعود، جای پرتغال را در رده هفتم به خود اختصاص داده است. اروگوئه همانند ماه قبل، همچنین در رده نهم قرار دارد و اسپانیا که روند رو به رشدی را بعد از حضور لوپتگی طی می کند، موفق شد با یک پله صعود، جایی در بین 10 تیم برتر حهان در رده بندی فیفا برای خود دست و پا کند.

 

اما در قاره آسیا، ایران تنها کشور آسیایی حاضر در بین 30 تیم اول رنکینگ فیفا در ماه جاری است. ایران همچنان رتبه اول را در اختیار دارد و با توجه به نتایچ خوب در رقابت های مقدماتی جام جهانی، با صعود چشمگیر 10 پله ای، رتبه بیست و هفتم جدول را به خود اختصاص داده است که بهترین رتبه سال های اخیر کشورمان محسوب می شود و با توجه به اختلاف امتیاز نسبتا بالا با تیم رده دوم استرالیا، بعید به نظر می رسد تا ماه های آینده جایگاه ایران در آسیا دستخوش تغییر شود. البته در گذشته و در دوران صدارت برانکو، ایران تا رتبه 19 جدول جهانی فیفا بالا آمده بود و ممکن است با ادامه روند رو به رشد تیم ملی در ماه های اخیر، باز هم شاهد حضور ایران در بین 20 تیم اول این رده بندی باشیم.

 

بعد از ایران، استرالیا و کره جنوبی با اختلاف امتیاز نسبتا کمی در رده های بعدی تیم های برتر آسیا قرار دارند و ازبکستان، ژاپن و عربستان، رتبه های چهارم تا ششم را از آن خود کرده اند. اختلاف امتیازات 5 تیم بعد از ایران در جدول رده بندی ناچیز است و ممکن است با توجه به نتایج پیش رو در مسابقات مقدماتی جام جهانی، در ماه های آینده با تغییراتی روبروشود.

 

 

لاله های نارنجی، با 4 پله صعود بالاخره به جمع 20 تیم برتر رده بندی فیفا راه پیدا کردند و ایسلند نیز در راستای روند رو به رشد خود، صعودی 6 پله ای را تجربه کرد و به رتبه بیست و یکم تکیه زد. مجارستان، پرو، آمریکا، ترکیه و اسلوونی با اختلاف امتیاز نه چندان زیادی بالاتر از ایران قرار دارند و ممکن است تا ماه های آینده و در صورت ادامه نتایج خوب تیم ملی، ایران بتواند از این تیم های قدرتمند نیز پیشی بگیرد و خود را به جمع 20 تیم اول نزدیک تر کند.

 

 

اما در بین تیم هایی که بیشترین پیشرفت را تجربه کرده اند، مونته نگرو صعودی باورنکردنی داشت و با 50 پله صعود، در رتبه 106 قرار گرفت. آذربایجان و کوراسائو با 45 رتبه صعود نیز در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

 

 

در جدول بیشترین تیم هایی که نزول داشته اند نیز قبرس با 52 پله سقوط، نیوزلند با 29 و لیتوانی با 21 رتبه سقوط در جایگاه های بعدی قرار دارند.