مهدی تاج که شامگاه دوشنبه در مراسم بدرقه تیم ملی فوتسال با خبرنگاران گفتگو می کرد در مورد جایگاه فوتسال ایران گفت: فوتسال ایران در رده پنجم دنیا قرار دارد و برای همه مهم است. به همین خاطر سعی کردیم که مراسم بدرقه خوبی را برگزار کنیم.

وی در مورد توقعاتش از این تیم در جام جهانی کلمبیا گفت: انتظار ما از فوتسال این است که رنکینگش را حفظ کند و حتی بهترش کند. الان فوتسال ایران در رده پنجم است مثل فوتبال ساحلی. امیدواریم فوتسال این رنکینگ را پایین تر بیاورد.

مهدی تاج با اشاره به اینکه قول هایی به فوتسالی ها داده بودم که آنها را عملی کردم افزود: پاداش قهرمانی آسیا را به بازیکنان پرداخت کردیم و برای هر بازی در جام جهانی هم پاداش دلاری در نظر گرفته ایم که در همان کلمبیا اهدا خواهد شد. امروز هم مراسم بدرقه را برگزار کردیم و امیدواریم بتوانند در جام جهانی موفق باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چرا تیم ملی فوتسال با برندی غیر از آدیداس به جام جهانی می رود گفت: با آدیداس قراردادی خواهیم بست که از سال آینده اجرایی خواهد شد. اما سایر تیم های ملی ما از البسه جیووا استفاده خواهند کرد.

وی در واکنش به این پرسش که برخی از کیفیت لباس آدیداس تیم ملی فوتبال هم ناراضی هستند گفت:  این بهترین آدیداس است و هیچ درجه ای هم ندارد. تنها ایرادی که گرفتند این بود که برخی گفتند سه خط روی شانه را مشکی کنید که اگر این کار را می کردیم می شدیم شبیه آلمان. به همین خاطر تصمیم گرفتیم که لباس همان طور بماند.

تاج در مورد مشکلاتی که در هیات فوتبال استان اصفهان بوجود آمده و انتخابات ابطال اعلام شده است گفت: انتخابات هر استان اصولا توسط هیات سه نفره بررسی و برگزار می شود. این هیات سه نفره شرایط احراز صلاحیت را بررسی کرده است. اگر آقای هراتیان ساکن اصفهان باشد مشکلی نیست و انتخابات صحیح و قانونی است.

مهدی تاج در مورد نامه فیفا برای اتفاقات دیدار ایران برابر قطر گفت: در نامه ای که فیفا برای فدراسیون فوتبال ارسال شده است هیچ محرومیتی برای کی روش و نکونام در نظر گرفته نشده است اما برای نکونام چند سوال پرسیده اند که باید ما پاسخ بدهیم. همانمطور که قبلا هم گفتم قطری ها از شادی نکونام بد برداشت کرده بودند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد میزبانی ایران از تیم های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما نامه ای برای فیفا نوشتیم و تاکید کردیم که کشور ما امن است و عربستان نباید اجازه داشته باشد به میزبانی ایران اعتراض کند. از همین حالا داریم به کمیته برگزاری مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا پیام می دهیم که ایران امن ترین کشور برای برگزاری مسابقات است و ما حاضر نیستیم به کشور دیگری برویم و عربستانی ها باید به ایران بیایند.

مهدی تاج از برطرف شدن مشکل تبلیغات محیطی و سامانه هواداری باشگاه های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی خبر داد و افزود: دنبال این نیستیم که پایمان را در منافع باشگاه ها بگذاریم. به همین خاطر داریم یک راه حل میانی پیدا می کنیم که حق تیمی ضایع نشود. در این راستا به راه حل خوبی رسیده ایم که آقای عابدینی برایش زحمت زیادی کشیده است.