هنریک مخیتاریان از زمانی که در تابستان سال جاری در ازای 30 میلیون پوند از بورسیا دورتموند به منچستریونایتد پیوسته، در دو بازی اول شیاطین سرخ در فصل جدید لیگ برتر تنها 29 دقیقه فرصت بازی پیدا کرده و بازیکنانی همچون خوان ماتا، وین رونی و آنتونی مارسیال به این هافبک ارمنستانی ترجیح داده شده‌اند.

ژوزه مورینیو در خصوص بازی ندادن به مخیتاریان گفت: دلیل بازی نرسیدن به هنریک عالی بازی کردن دیگر بازیکنان است. وقتی مربیان بازیکنانی جدید می‌گیرند، آنها سعی می‌کنند با بازی کردن خودشان را تحمیل کنند. من این بازیکن یا آن بازیکن را خریده‌ام و باید به جهانیان نشان دهم که تصمیمم برای خرید آنها درست بوده است.

وی افزود: پیش از هر چیز به تیمم فکر می‌کنم. میکی (مخیتاریان) بازیکنی فوق‌العاده‌ است و مطمئن هستم که در منچستریونایتد موفق خواهد بود. عجله‌ای هم ندارم که با بازی دادن به هنریک به جهانیان نشان دهم که او چه بازیکن خوبی است. شاید او در بازی شنبه شب ما مقابل هال‌سیتی بازی کند. ما ترکیب خوبی داریم و هر هفته هم شما در مورد بازیکن B ،A و C سؤال می‌کنید و این امری طبیعی است.

سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان لندنی اظهار داشت: انتخاب ترکیب اصلی دشوار است، اما اگر بخواهم برای مثال خوان ماتا را نیمکت‌نشین کنم، شما به من خواهید گفت که حتماً قصد بیرون گذاشتن و فروشش را داری. اگر به مارسیال بازی ندهم می‌گویید به این خاطر است که وضعیتش بحرانی است یا اگر به اشلی یانگ بازی ندهم با خود می‌گویید که او را دوست ندارم. اگر ممفیس دپای را بازی ندهم، حتماً خواهید گفت که او روی فرم نیست!