به گزارش پارس ، به نقل از مهر: این برای دومین بار متوالی است که کاله به عنوان قهرمان لیگ برتر و نماینده والیبال ایران در رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا شرکت می کند. پس از اینکه صنام و سایپا و سال های متوالی پیکان نماینده ایران در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا بودند، کاله سال گذشته با اولین قهرمانی در لیگ ایران نماینده کشورمان در این رقابت ها شد.

کاله در نخستین حضور در رقابت های والیبال باشگاه های آسیا و در مرحله مقدماتی نمایندگان ازبکستان، قطر و میانمار را شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی هم با غلبه بر تورا آروس ژاپن به نیمه نهایی رسید اما در این مرحله مقابل العربی قطر که در مرحله مقدماتی موفق به شکستش شده بود، متحمل باخت شد و از حضور در مرحله نیمه نهایی بازماند. کاله در مرحله رده بندی آلماتی قزاقستان را از پیش رو برداشت و به عنوان سوم دست یافت.

عنوان سومی سال گذشته کاله در مسابقات باشگاه‎ های آسیا به استیلای ایرانی‎ ها بر معتبرترین تورنمنت باشگاهی والیبال قاره کهن پایان داد چرا که پیش از آن پیکان طی ۶ دوره متوالی قهرمان این رقابت ها شده بود این در حالی است که با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد کاله این بار کار سختی برای قهرمانی نداشته باشد چون از بی تجربگی، نداشتن بازیکنان ملی پوش و ترکیب کامل خبری نیست.

ترکیب کاله در لیگ برتر به حدی کامل و قوی بود که توانست در حضور تیم های قدر دیگر جام قهرمانی را از آن خود کند. حالا این تیم با بهترین های همان ترکیب یعنی عادل غلامی، سید محمد موسوی عراقی، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، رضا قرا، زلادو پتکوویچ، صابر نریمان نژاد و عبدالرضا علیزاده که فقط شهرام محمودی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد آماده مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا شده است علاوه بر این سرمربی کاله مهدی بازارگرد، علی سجادی و جواد محمدی نژاد را هم به عنوان یار کمکی به ترکیب خود اضافه کرده تا خلا های نامحسوس تیمش را پر کند خیال آسوده تری بابت استفاده از مهره ها و جابه جایی آنها داشته باشد.

این ترکیب کامل طی هفته گذشته دیدارهای به جایی برابر تیم ملی و تیم زیر ۲۳ سال برگزار کرد تا از حیث دیدار تدارکاتی هم کمبودی نداشته باشد. با همه این اوصاف و در نظر گرفتن اینکه مسابقات باشگاه های آسیا در تقویم همه قدرت های والیبال آسیا نیست تجربه خوبی که والیبال ایران از میزبانی در باشگاه های آسیا دارد، به نظر می رسد امیدواری نسبت به قهرمانی درصد بالایی داشته باشد.

مسابقات والیبال باشگاهی آسیا از سال ۱۹۸۹ تحت عنوان جام" صلح" آغاز شد و پس از برگزاری ۱۰ دوره از سال ۱۹۹۹ تحت عنوان مسابقات" قهرمانی باشگاه های آسیا" پیگیری شد. با این حساب این بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال باشگاهی آسیاست که در ایران برگزار خواهد شد. البته والیبال ایران پیش از این و در ادوار مختلف مسابقات جام صلح (۱۹۹۵ و ۱۹۹۶) و باشگاه های آسیا (۲۰۰۲ و ۲۰۰۳) چهار بار میزبان بوده است.

اولین مدال والیبال ایران در سطح باشگاهی آسیا همزمان با اولین میزبانی در جام صلح به دست آمد و نمایندگان باشگاهی ایران زمانی برای اولین بار صاحب مدال طلا در سطح باشگاهی آسیا شدند که کشورمان میزبان بود. زمانیکه ایران برای نخستین بار میزبانی رقابت های باشگاه های آسیا را بر عهده گرفت و پیکان توانست قهرمان شود. صنام هم دیگر نماینده ایران بود که یک سال بعد از آن و در دومین میزبانی ایران صاحب جام قهرمانی شود و حالا شرایط مهیاست برای اینکه" کاله ایران" سومین میزبانی کشورمان در رقابت های باشگاه های آسیا را با قهرمانی به پایان برساند.

در هر صورت بیست و پنجمین دوره مسابقات والیبال باشگاه های آسیا از روز یکشنبه با حضور سیزده تیم در تهران آغاز می شود. البته قرار بود این رقابت ها برای نخستین بار با شرکت چهارده تیم برگزار شود اما انصراف نماینده کویت که در گروه اول با کاله همگروه شده بود، کاهش تعداد تیم های شرکت کننده را به دنبال داشت.

سیزده تیم شرکت کننده در مسابقات والیبال باشگاه ‍ های آسیا در چهار گروه دیدارهای خود در مرحله مقدماتی را آغاز می کنند. کاله ایران در گروه نخست این رقابت ها با نمایندگان امارات و چین تایپه همگروه است. کاله در روز اول و دوم مسابقات به ترتیب به مصاف چین تایپه و امارات می رود و در روز سوم مرحله مقدماتی به دلیل انصراف کویت با استراحت مواجه خواهد بود. گروه بندی و برنامه دیدارهای مرحله مقدماتی مسابقات والیبال باشگاه های آسیا به شرح زیر است:

گروه A: ایران، امارات، چین تایپه
گروه B: عراق، قطر و ازبکستان
گروه C: لبنان، هند و چین
گروه D: عمان، قزاقستان، مالدیو و ژاپن

یکشنبه اول اردیبهشت
* چین تایپه - ایران
* ازبکستان - عراق
* لبنان - هند
* عمان - قزاقستان
* مالدیو - ژاپن

دوشنبه دوم اردیبهشت
* امارات - ایران
* کویت - چین تایپه
* قطر - ازبکستان
* چین - لبنان
* قزاقستان - ژاپن
* عمان - مالدیو

سه شنبه سوم اردیبهشت
* چین تایپه - امارات
* عراق - قطر
* هند - چین
* مالدیو - قزاقستان
* ژاپن - عمان

جلسه فنی عمومی (جنرال تکنیکال میتینگ) رقابت های والیبال باشگاه های آسیا با حضور اعضای کمیته کنترل، کمیته اجرایی، سرمربی، سرپرست و پزشک تیم‎ های حاضر امشب در هتل بزرگ تهران برگزار می شود. ضمن اینکه سیزده داور ای مسابقات را قضاوت خواهند کرد. هند، عراق، ژاپن، کویت، مالدیو، امارات، چین تایپه، قزاقستان، قطر، عمان و اردن هم هر کدام با یک داور در این مسابقات شرکت می کنند. مسعود قاری و محسن ترابی دو داور ایرانی هستند که در کنار داوران آسیایی به قضاوت می پردازند.