به گزارش پارس ، به نقل از مهر، این دوره از مسابقات روز جمعه با حضور ۲۲۰ جودوکار از ۲۸ کشور در بانکوک تایلند آغاز شد که در ادامه مبارزات روز دوم جواد محجوب در وزن ۱۰۰- کیلوگرم که دور نخست استراحت داشت، دور دوم به مصاف" تروات" از کشور میزبان رفت و در حالی که یک وازاری از حریف خود پیش بود با ضربه فنی پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محجوب برای رسیدن به دیدار نهایی باید به مصاف" توگتوگانوف" از قزاقستان برود.

اما در وزن ۹۰- کیلوگرم محمد جمالی که دور نخست نماینده امارات را شکست داده بود در مرحله یک چهارم نهایی برابر" اسلام بازبایف" از قزاقستان با یک امتیاز" یوکو" نتیجه را واگذار کرد و به گروه بازنده ها رفت. جمالی این شانس را دارد که برای کسب مدال برنز، رقابتهای خود را ادامه دهد.

همچنین جعفر پهلوانی در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم که دور نخست نماینده کویت را شکست داده بود دور دوم مقابل" باتسوری" از مغولستان بعد از ۵ دقیقه مبارزه با اخطار بیشتر نتیجه را واگذار کرد و به گروه بازنده ها رفت. وی نیز شانس کسب مدال برنز را دارد.

امیر قاسمی نژاد نیز در وزن ۸۱- کیلوگرم که در دور نخست نماینده کویت را شکست داده بود در مرحله یک چهارم نماینده کره شمالی" پارک هونگ" را در پاان پنج دقیقه مبارزه از پیش برداشت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. وی برای رسیدن به فینال" یاشیرو" از ژاپن را پیش رو دارد.

رقابتهای جودو قهرمانی آسیا تا فردا عصر در بانکوک ادامه خواهد داشت.