تمرین تیم فوتبال استقلال ساعت 18:30 دقیقه امروز (پنجشنبه) در کمپ باشگاه برگزار شد. 

* با وجود اینکه در فصل تابستان قرار داریم استقبال زیادی از تمرین استقلال نشد. این در حالی است که پیش از آغاز فصل تماشاگران زیادی در تمرینات استقلال حضور می‌یافتند که میانگین آنها به هزار نفر می‌رسید. 

* امروز تنها حدود 100 نفر در محل تمرین حضور داشتند و بدون اینکه کسی را تشویق کنند، نظارگر تمرین بودند.

* با توجه به حضور روز گذشته محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان مربیان و بازیکنان و همچنین تماشاگران در این زمینه صحبت می‌کردند. در ادامه نیز برخی از بازیکنان در خصوص عملکرد ورزشکاران ایرانی در بازی‌های المپیک ریو به اظهار نظر می‌پرداختند. 

* تماشاگران پیش از این که مربیان و بازیکنان وارد زمین شوند حق وارد شدن به کمپ را نداشتند اما پس از گذشت چند دقیقه وارد کمپ شدند. تعدادی از هواداران بانوان استقلال نیز در بیرون کمپ نتوانستند نظارگر تمرین باشند. 

* نصرالله عبداللهی سرپرست جدید تیم استقلال، ادموند اختر و محسن خدایی از نزدیک نظارگر تمرین بودند. 

* مطابق همیشه بازیکنان ابتدا زیر نظر استیوجونز مربی بدنساز انگلیسی خودشان را گرم کردند. نکته قابل توجه این که مربی بدنساز با فریادهایش از بازیکنان می‌خواست که با جدیت به تمریناتی که می‌دهد دقت کند. سر و صدای این مربی به حدی بود که توجه تماشاگران را به خود جلب کرده بود.

* پس از این که بازیکنان خودشان را گرم کردند در 2 قسمت زمین به فوتبال تحت فشار پرداختند در این بخش تمرینی علیرضا منصوریان و محمد خرمگاه نظارت ویژه‌ای روی عملکرد بازیکنان داشتند. 

* مهدی رحمتی و سید حسن حسینی زیر نظر حمید بابازاده آیتم‌های مختلف دروازه‌بانی را پشت سر گذاشتند. 

* بازیکنان به نسبت روزهای گذشته با پیراهن‌های جدید تمرین کردند.

* امید ابراهیمی و وریا غفوری به دلیل حضور در اردوی تیم ملی غایبان تمرین بودند. 

* در حالی که تمرین در سکوت کامل پیگیری می‌شد اندک تماشاگران حاضر در ورزشگاه به تشویق علیرضا منصوریان پرداختند. 

* اواخر تمرین بازیکنان به دسته‌های مختلف تقسیم شدند به طوری که 2 گروه با کاورهای آبی و زرد رنگ در یک نیمه به فوتبال درون تیمی پرداخته و در بخش دیگر بازیکنان در 2 گروه صورتی و سبز فسفری زیر نظر مربی بدنساز کارهای استقامتی را انجام دادند.

* تمرینات استیوجونز برای بازیکنان به حدی سنیگین بود که برخی از آنها حتی نای راه رفتن هم نداشتند. یکی از بازیکنان به محمد خرمگاه گفت آقا محمد چه زمانی این آیتم تمام می‌شود.

* یکی از لیدرهای استقلال با صدای بلند به هواداران گفت که ما باید نشان دهیم که پشت علیرضا منصوریان هستیم. شما باید بدانید که علیرضا منصوریان می‌خواهد به استقلال خدمت کند و نباید اجازه دهیم که دیگران این تیم را به حاشیه ببرند، پس باید حمایتمان را از منصوریان اعلام کنیم. 

* هواداران استقلال در تشویق‌های خود حمایت‌شان را از تیم خود اعلام کردند و به تشویق این تیم پرداختند. 

* تمرینات استقلال  فردا نیز پیگیری خواهد شد. 

  تیم استقلال پس از پایان تعطیلات 21 شهریور ماه در ورزشگاه آزادی در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر به مصاف ماشین سازی تبریز خواهد رفت.