به گزارش پارس ، خبرنگار مهر، طالب نعمت پور بعدازظهر امروز (جمعه) در دیدار رده بندی وزن ۸۴ کیلوگرم رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا برابر تاچی اوکا از ژاپن قرار گرفت و در دو تایم متوالی و با نتیجه یک بر صفر و ۳ بر یک مقابل حریف خود به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

طالب نعمت پور، در دور اول در ۲ تایم و با نتایج یک بر صفر و ۴ بر صفر مقابل پنگ فی از چین به پیروزی رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. نماینده ایران در این مرحله نیز در ۲ تایم و با نتایج ۲ بر صفر و ۳ بر صفر از سد قیاس اسنوف از ترکمنستان گذشت و به نیمه نهایی راه یافت، اما در این مرحله در ۳ تایم و با نتیجه (صفر بر یک، ۲ بر صفر و صفر بر یک) مغلوب رستم آساکالوف ازبکستان شد و حضور در فینال را از دست داد.

در این دیدار ناداوری کاملا مشهود بود، بطوریکه داوران در تایم پایانی یک اخطار به حریف ازبک و یک امتیاز به نعمت پور داده بودند و این امتیاز روی اسکوبورد ثبت شد، اما به یکباره امتیاز از روی تابلو پاک شد تا ناداوری به اوج خود برسد.

همچنین داود گیل نیرنگ در وزن ۹۶ کیلوگرم عصر امروز در دیدار رده بندی وزن کیلوگرم برابر" بهیم سینگ" از هند قرار گرفت و در دو تایم با نتیجه یک بر صفر و هشت بر صفر مقابل حریف خود به برتری رسید.

گیل نیرنگ در دور نخست مقابل نوریکاتسو سایکاوا از ژاپن در ۲ تایم و با نتایج ۳ بر صفر و ۴ بر یک به پیروزی دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز در ۳ تایم و با نتایج (یک بر ۲،۳ بر ۲ و ۳ بر یک) از سد سوخروب فاتو ئف از ازبکستان گذشت و راهی نیمه نهایی شد.

اما در این مرحله در ۳ تایم و با نتایج (۳ بر ۲، صفر بر ۳ و صفر بر ۲) مغلوب یرولان ایسکاکوف از قزاقستان شد و شانس کسب مدال طلا را از دست داد. در این دیدار گیل نیرنگ حداقل سه بار این حریف را ضربه فنی کرد، اما داوران به راحتی حق کشتی گیر طلایی ایران را خوردند تا راه قهرمانی قزاق ها را هموار کنند. مشکل داوری به حدی بود که برژینسکی نماینده فیلا نیز یک بار ضربه فنی را پذیرفت اما بهرحال دست گیل نیرنگ از مدال طلا کوتاه ماند.

با مدال های برنز نعمت پور و گیل نیرنگ، تعداد مدال های کشتی فرنگی ایران تا عصر امروز به سه مدال نقره و ۲ مدال برنز رسید.