صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس اظهار داشت: بازی سختی در پیش داریم پرسپولیس تیم قابل احترامی است اما بازی سختی مقابل ما خواهد داشت. روز به روز بهتر می‌شویم.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم با ارائه یک بازی قابل قبول و تاکتیکی مقابل پرسپولیس به چیزی که می‌خواهیم دست پیدا کرده و حداکثر امتیاز را کسب کنیم. در این دو روز برنامه تمرینی را با توجه به بازی با پرسپولیس طراحی کرده و انجام دادیم و البته درست است که فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد ولی امیدوارم بازیکنانم بازی خوبی را ارائه کنند و چیزی که از آنها می‌خواهم را در زمین به اجرا بگذارند.

خبرنگاری از مرفاوی پرسید آیا شما موافق تعطیلی لیگ هستید که سرمربی صبای قم پاسخ داد: مخالف نیستم اتفاقا از تعطیلی لیگ استقبال می‌کنم! چون ما دیر شروع کردیم و به همین خاطر در سه بازی اول مشکل فنی داشتیم و این تعطیلی می‌تواند خیلی به ما کمک کند تا تیمم را آماده‌تر کنم.

وی در خصوص برنامه‌های تیمش در تعطیلات لیگ گفت: بعد از بازی سه روز بچه‌ها استراحت می‌کنند سپس تمرینات را در تهران ادامه می‌دهیم و 4 روز اینجا هستیم و بعد از آن راهی اردو می‌شویم. البته مکان اردو مشخص نیست ولی مطمئنا در ایران اردوی آماده‌سازی برپا خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه شما دارای یک رکورد منفی هستید و چندین بازی است که در لیگ برتر نبرده‌اید، گفت: این رکورد نیست در فوتبال هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. مساوی هم جزو فوتبال است. وقتی تیمی نبازد و گل نخورد، شرایط روحی‌اش فرق می‌کند. امکان دارد در همین بازی مقابل پرسپولیس یا هفته‌های بعد امتیاز را بگیریم. وقتی شما برنامه داشته باشید باید صبر و حوصله هم داشته باشید. اینکه شما می‌گویید ما فقط برای یک امتیاز به میدان می‌رویم باید بگویم هر بازی شرایط خاص خودش را دارد همه تیم‌ها نه فقط تیم من فقط برای یک امتیاز به میدان می‌روند و بعد از آن هدف‌شان سه امتیاز است.

وی ادامه داد: چون در زمین حریف بازی می‌کنیم و مقابل تماشاگران بزرگ پرسپولیس بازی می‌کنیم، شرایط‌مان فرق می‌کند ولی اگر از خود پرسپولیس هم بپرسید از گرفتن یک امتیاز مقابل ما ناراحت نخواهند بود زیرا گرفتن یک امتیاز هم از اینکه امتیازی نگیرند، بهتر است.

سرمربی صبا در مورد اینکه شما قبل از این هم رکورد نبردن را در لیگ داشتید، گفت: من یک فصل بیکار بودم. شما آن را هم روی این رکورد حساب می‌کنید؟ زمانی من به پرسپولیس گل می‌زدم که خبرنگار گفت پس 20 سال است که گل نزده‌اید و مرفاوی گفت خودتان جواب خودتان را دادید.

وی در مورد خط حمله قدرتمند پرسپولیس گفت: کاملا درست می‌‌گویید. پرسپولیس تیم بزرگ و قابل اعتمادی است. ساختارش را به هم نزده است. همان بازیکنان با تفکرات همان مربی حضور دارند. مربی پرسپولیس همان تیم را نگه داشته و امسال همان تفکر را در تیم ادامه دارد. چنین شرایطی برای یک مربی ایده‌آل است. اینکه بازیکنان اصلی حفظ شوند و نفرات جدید به تیم اضافه شوند. فوتبال درست این است نه آنکه هر سال 18 بازیکن عوض شوند و شاکله تیم به هم بریزد. این شرایط بد است.

وی افزود: هر تیمی که می‌خواهد موفق شود باید تداوم و ثبات داشته باشد نه اینکه شرایط تیم به هم بریزد. پرسپولیس چنین شرایطی را دارد و ما برعکس پرسپولیس هستیم. 95 درصد بازیکنان را از دست داده‌ایم. بیشتر بازیکنان صبای فصل گذشته از تیم رفته‌اند. حامد لک و کریم اسلامی باقی مانده‌اند. لک هم نیم‌فصل اول بازی می‌کرد و در نیم‌فصل دوم نیمکت‌نشین شد اما پرسپولیس همان بازیکنان و همان تفکرات را حفظ کرده است. ما تیمی جدید بسته‌ایم و زمان می‌برد تا بخواهد تیم با تفکرات من هماهنگ شود.

وی در خصوص اینکه خط دفاع تیمش در بعضی از صحنه ها خوب عمل نمی‌کند و به طور مثال در بازی گذشته مرتکب پنالتی شدند، گفت: سوال‌تان را گرفتم! ما سه بازی کرده‌ایم و دو گل خورده‌ایم که یکی پنالتی بوده است. همان پنالتی هم در حالی گرفته شد که بازیکن ما روی زمین افتاده بود و توپ به دستش اصابت کرد. به نظر من که پنالتی نبود اما به نظر داوران احترام می‌گذارم. در مورد گل دوم هم روی یک صحنه خطا به هم‌ریختگی شد و در همین شلوغی گل خوردیم. من هم اعتقاد دارم نباید عجله کرد. در این سه بازی دفاع تیم ما بد عمل نکرده اما در کل اشتباه فردی داشته‌ایم. این موضوع هم باید با مرور زمان حل شود. من دوست ندارم دوباره در مصاحبه‌های بعدی در هفته‌های آینده بگویم دیر شروع کردیم و مرتب این موضوع را تکرار کنم. کیفیت فنی صبا خوب است اما ایده‌آل نیست. من می‌خواهم به شرایطی برسیم که هرچه سریع‌تر فوتبال مدنظر من در زمین پیاده شود.

مرفاوی در پاسخ به این سوال که آیا تیمش محروم یا مصدوم دارد، گفت: خوشبختانه اکثر بازیکنان را در اختیار داریم و تنها مسعود حق‌جو مصدوم بود که مشکل او هم حل شده است.

مرفاوی در خصوص اینکه آیا دوست دارد تیمش در بازی فردا برنده باشد، گفت: ما دوست داریم ببریم ولی حرف زدن که فایده ندارد. الان می‌توانم کلی حرف بزنم و در مورد خیلی از مسائل و لیگ صحبت کنم ولی مهم آن چیزی است که باید در زمین پیاده شود.