به گزارش پارس به نقل از فارس، مهدی تاج پس از جلسه امروز با کی روش و کفاشیان عنوان کرد: در این جلسه از کی روش درخواست کردیم تا برنامه تیم ملی را برای سال آینده به ما بدهد تا بتوانیم برنامه لیگ برتر را به صورت یک ساله اعلام کنیم تا باشگاه ها اعتراضی که هم اکنون دارند، دیگر نداشته باشند.

وی ادامه داد: در جلسه آینده هیئت رئیسه، برنامه لیگ دسته اول را اعلام خواهیم کرد؛ اما درباره لیگ برتر باید با کی روش بیشتر جلسه بگذاریم زیرا سهم تمام بازیکنان تیم ملی از لیگ برتر است.

سرپرست سازمان لیگ برتر با اشاره به سه گزینه پیشنهادی یادآور شد: امیدواریم که به جام جهانی صعود کنیم. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، کی روش اعلام کرده طبق تقویم فیفا بازی های دوستانه برگزار خواهد کرد، بعلاوه اینکه دو اردو نیاز دارد.

وی افزود: اگر این گونه باشد ما لیگ را ۲۰ تیرماه آغاز خواهیم کرد و ۲۰ اردیبهشت سال بعد به پایان خواهد رسید.

تاج با اشاره به اینکه اختلاف نظری در این برنامه بین کی روش و سازمان لیگ وجود دارد، گفت: کی روش معتقد است که در بازی های دوستانه دو هفته تیم ملی را در اختیار داشته باشد؛ اما سازمان لیگ معتقد است که همچون فیفا یک هفته تیم ملی در اختیار کی روش باشد. این موضوع جای بحث دارد و باید بیشتر درباره آن جلسات برگزار شود.

تاج خاطرنشان کرد: اگر ما به پلی آف صعود کنیم برنامه به گونه دیگری خواهد شد و بازی ها فشرده تر می شود. ما در ابتدا باید با استرالیا، اردن و یا عمان بازی کنیم که این بازی ها در تاریخ ۱۴ و ۲۰ شهریور برگزار می شود. این در حالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا یک بازی برای ما در ۱۹ شهریور در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: در صورتی که به پلی آف راه یابیم باید با AFC مذاکره کنیم. تا بازی ۱۹ شهریور را به تعویق بیاندازد. ببینید خود فیفا و AFC هم چنین برنامه ریزی هایی دارند. توجه نمی کنند که تیم ملی ایران هم ۱۹ شهریور و هم ۲۰ شهریور بازی دارد.

سرپرست سازمان لیگ برتر تصریح کرد: در صورت صعود به مرحله بعدی باید به مصاف یکی از تیم های پاراگوئه، ونزوئلا، شیلی و یا اروگوئه برویم که کی روش درخواست داده در این زمین اردویی در پرتغال و یا اسپانیا برگزار کند. آن بازی ها در تاریخ ۲۴ و ۲۹ آبان ماه برگزار خواهد شد. در این صورت ما نیاز به برنامه ریزی دقیق تری داریم که باید در جلسات آینده مورد بررسی قرار گیرد.

وی در مورد اینکه آیا جلسه امروز نتیجه ای نداشته، خاطرنشان کرد: نتیجه را اعلام کردم. این بحث هایی بود که ما در جلسه کردیم. من زودتر جلسه را ترک کردم تا با خبرنگاران صحبت کنم. جلسه همچنان ادامه دارد و همچنین نیاز به جلسات آینده دارد.

تاج در مورد اینکه آیا کی روش با تیم ملی فوتبال ایران پس از جام جهانی ادامه خواهد داد، عنوان کرد: برنامه و قرارداد فدراسیون با کی روش ادامه دارد. حالا اینکه بخواهد او به کار خود ادامه دهد تصمیم رؤسای فدراسیون است که باید در این زمینه اظهارنظر کنند.

وی درباره ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر تصریح کرد: هنوز طبق مصوبه سازمان لیگ قرار است فصل آینده لیگ ۱۶ تیمی برگزار شود.

وی در مورد اعتراض سپاهانی ها از باشگاه استقلال گفت: ما به این موضوع رسیدگی نمی کنیم. بلکه کمیته انضباطی به آن خواهد پرداخت که هر تصمیمی بگیرد اجرایی خواهد شد.

خبرنگاری در پایان از او درباره عدم برگزاری لیگ برتر در این هفته با توجه به برگزار نشدن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بپرسید که تاج در جواب گفت: ۳۰ فروردین لیگ برتر برگزار خواهد شد و سوم اردیبهشت هم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارد، شما بهتر است برنامه را دقیق تر بخوانید.