رامین رضائیان ستاره فصل گذشته پرسپولیس که در یک نقل و انتقالات پرماجرا به تیم شهر ریزه ترکیه پیوسته روزهای پرتلاش و دشواری را برای حضور در جمع نفرات ثابت این باشگاه ترکی پشت سر می‌گذارد.

خوب است بدانید برای رضائیان روز از ساعت 6 صبح آغاز می‌شود زمانی که بازیکنان باید با صورت‌های بشاش در لابی هتل باشند و شروع به دویدن با ضربان بالا (٤٥ دقیقه) در محوطه اطراف هتل بکنند. آنها هر روز صبح الطلوع جی پی اس را به خود وصل می‌کنند و دویدن را در جاده های جنگلی هتل محل اقامتشان طی می‌کنند. یک کار خسته کننده روزانه که نفس آنها را از همان صبح روز اردو می‌گیرد. 

رامین رضائیان که هر روز تصاویری از خود از مناظر مختلف این اردو در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌کند در چند هفته گذشته تن به هیچ گفت و گویی نداده تا با تمرکز بیشتری به کار تمرینی خود در ریزه اسپور بپردازد. این بازیکن که از دلخوری پرسپولیسی‌ها از نحوه انتقالش آگاه است، قصد دارد در فصل تازه در بالاترین سطح ممکن بازی کند تا در بازگشت به ایران شبیه یک ستاره واقعی باشد.

برای رضائیان این موضوع آنقدر جدی است که خواب و خوراک را بر خود حرام کرده است. او که در تست‌های آمادگی جسمانی تیمش یکی از دو بازیکن برتر ریزه اسپور بوده با گلزنی در بازی فرایبورگ بیشتر هم مورد توجه سرمربی باشگاه "حکمت کارامان" قرار خواهد گرفت. مربی‌ای که در تمرینات تیمی از رامین می‌خواهد بالاتر و بالاتر بازی کند و البته فشار اصلی روی برگشت‌ها در لحظات  ضدحمله و برگشت تیم های مقابل است، چیزی که رامین را مجبور می‌کند تا ظرفیت هوازی و بدنی بیشتری وارد میدان بشود.

هم‌تیمی‌های رامین و خود او روزها بعد از تمرین دویدن صبحگاهی به محوطه هتل برمی‌گردند و بعد از صرف صبحانه به استراحت می‌پردازند تا وقت ناهار برسد و بعد از استراحتی کوتاه خود را به تمرین بعدازظهر برسانند. تمرینی که بیشتر شامل کارهای تاکتیکی و بازی‌های تدارکاتی است که در روزهای گذشته یک روز در میان انجام شده و رامین رضائیان به عنوان بازیکن جانشین در اکثر آنها به میدان رفته است.

رضائیان در بین بازیکنان ریزه اسپور بیشتر با ضرغام اسماعیل مدافع چپ عراقی این تیم دمخور است و البته دیگر بازیکن عراقی این تیم نیز با او رابطه صمیمانه‌ای دارد به جز این دو، دو بازیکن ایتالیایی و اسپانیایی ریزه اسپور هم از رفقای رامین محسوب می‌شوند که در این مدت سعی کرده خود را بیشتر در داخل تیم حل کند و تبدیل به بازیکن محبوب در گروه حرفه‌ای‌های ریزه اسپور بشود.

او به عنوان یک بازیکن آسیایی کار ساده ای برای حضور ثابت در ریزه ندارد و باید تلاش خود را آنقدر به بالا ببرد که هیچ انتقادی به عملکردش وارد نباشد. در این فضا اگرچه رضائیان عکس‌های با لبخند از حضورش در تمرینات منتشر می‌کند اما اصل داستان خستگی و تلاش زیادی است که او به عنوان یکی از دو بازیکن ایرانی حاضر در لیگ ترکیه باید چاشنی خود کند. باشگاه او که از جدایی مهدی طارمی خاطره خوبی ندارد شاید این نارضایتی را متوجه او هم بکند اما یک رامین با انگیزه این مشکل را هم کنار خواهد زد.