پرسپولیس را باید در زمین چمن امسال با توجه به کارنامه برانکو و بازیکنانش بهترین تیم و نزدیک ترین تیم به قهرمانی دانست. این تیم با تجمع بازیکنان با کارایی بالا و عملکرد تیمی درخشان امیدهای زیادی به فتح جام شانزدهم دارد اما آیا باید این رقابت را با ارزیابی روی کاغذ برای پرسپولیس تمام شده اعلام کرد و تصور کرد که این تیم حتما قهرمان لیگ برتر می شود؟

صرف نظر از یارگیری خوب استقلال و به ویژه تراکتورسازی که روی همان کاغذ هم قهرمانی این تیم را با تردیدهای زیادی مواجه می کند باید گفت پرسپولیس امسال، کار را با حاشیه های بسیاری شروع کرده که این حاشیه ها حکم ترمزها و دست اندازهایی را دارند که این تیم با آنها روبرو خواهد شد.

در واقع باید گفت برانکو بهترین و زیباترین بازی های لیگ را برای پرسپولیس به ارمغان آورده اما مدیریت حاشیه ها را بلد نیست و این مدیر باشگاه علی اکبر طاهری است که باید این حاشیه ها را کنترل و از جلوی پای پرسپولیس بردارد حاشیه هایی که هنوز لیگ استارت نخورده بسیار زیاد شده اند و وزنه هایی به پای پرسپولیس و برانکو هستند.

برانکو و کی روش و جام جهانی

جنگ و کشمکش برانکو و کی روش بر سر تیم ملی و البته آماده سازی تیم های خودشان در تعطیلات اولین و شاید بزرگترین حاشیه ممکن برای پرسپولیس امسال است. این تیم اسیر نبردی بیهوده و بی دلیل شده که در سال جام جهانی دقیقا مشکلات بسیاری را برای آنها ایجاد می کند.

با توجه به تجمیع بازیکنانی که کار گروهی را خوب انجام می دهند در پرسپولیس به احتمال زیاد این تیم ملی پوش زیاد دارد و به این ترتیب اسیر بازی های تیم ملی خواهد شد که گریزی هم از آنها نیست. با این حال باید تاکید کرد که کشمکش برانکو و کی روش و البته توهم این کشمکش می تواند هم پرسپولیس و هم تیم ملی را با آسیب مواجه کند.

شکایت از رضائیان

داستان رامین رضائیان همچنان روی دوش پرسپولیس سنگینی می کند و شکایت و کشمکش با ریزه اسپور به ویژه بعد از اینکه پرسپولیس طارمی را برگرداند در حالی که قرارداد داخلی با او بسته شده این کشمکش را بیشتر و تمرکز را از بخشی از بدنه پرسپولیس کمتر خواهد کرد.

مهدی طارمی، سکو، ریزه اسپور

بازگرداندن مهدی طارمی علاوه بر تنش ها و فشارهای روحی و روانی میان هواداران و باشگاه پرسپولیس، موضوع مهمی به نام فسخ قرارداد با ریزه اسپور دارد که بعید است به سادگی حل شود و طارمی خیلی راحت بتواند از آن مشکلات بیرون بیاید به این ترتیب این هم حاشیه ای خواهد بود برای پرسپولیس و برانکو و بازیکنانش.

این حاشیه‌ها بار روی دوش این تیم را افزایش می‌دهد و هر حرکت و هر حرفی در قبال تیم ملی، طارمی و رضائیان را زیر ذره بین خواهد برد. البته تجربه نشان داده که برانکو راه کنار کشیدن از حاشیه ها را بلد است اما نسبت به سال قبل که تیم برانکو راحت و روان «منهای بازی های ابتدای فصل» بازی می کرد حجم حاشیه ها در این تیم بالا و بالاتر رفته است.