به گزارش پارس ، به نقل از سایت فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای ایران، مسعود آئینه چی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: مسابقه های انتخابی تیم ملی در قالب رشته های تیمی، هنرهای فردی و کشتی در سمنان برگزار شد.

وی افزود: اردوی آماده سازی تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای کشور برای اولین بار با حضور ۲۵ نفر در یزد در حال برگزاری است که از میان شرکت کنندگان، در مجموع شش نفر از نفرات برتر انتخاب می شود و سپس ادامه اردوها تا زمان برگزاری مسابقه های جام جهانی در چند مرحله دیگر ادامه پیدا می کند.

مدیر تیم های ملی پهلوانی و زورخانه ای ایران با اشاره به پیشینه ورزش پهلوانی و زورخانه ای ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ورزش باستانی ریشه در تاریخ و فرهنگ دینی ما دارد اما دیگر کشورها نیز بسیار خوب پیشرفت داشته اند که امیدواریم بتوانیم در مسابقات جام جهانی نتایج خوبی را کسب کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: ورزش باستانی در استان یزد از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده به طوری که دو نفر دعوت شده به این اردو که هم اکنون در حال برگزاری است، از بهترین های تیم ملی هستند و عملکردهای خوبی را از خود به نمایش گذاشتند.

آئینه چی در پایان گفت: هیات پهلوانی و زورخانه ای استان یزد امکانات بسیار خوبی را برای برپایی این اردو آماده کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.